Kas meeldib Swiss Watchile? Rolexi raske algus

Rolexi kaubamärgi ajalugu
foto: Pixabay

Rolex on üks populaarsemaid luksuskellade kaubamärke maailmas. Šveitsist pärit ajanäitaja (tõesti?) on praegu pigem prestiižne kaunistus kui seade, mis annab teada, kui palju meil on kiire. Oma ajaloo alguses oli bränd aga vaid üks paljudest… ja kõik mitte eriti edukas. See oli ajal, mil kella väärtuse määras eelkõige ajamõõtmise täpsus. Tol ajal ei töötanud Rolexis kõik “nagu Šveitsi kell”.

Ettevõte asutati aastal 1905. aastal algatusega Hans Wilsdorf, kes lõi koos oma õemehega ettevõtte Wilsdorf & Davis – siis veel mitte Rolex. Wilsdorf tuli turule ambitsioonika eesmärgiga luua kellasid, mis mitte ainult ei hoiaks ideaalselt aega, vaid oleksid ka suurepärane kaunistus – neil pidi olema originaal ja atraktiivne disain. Tänaseks teame, et tal see õnnestus ning tema elutöö – maailmakuulus ettevõte – on ta ära elanud ja läheb siiani suurepäraselt. Mõju on kergesti nähtav, erinevalt Wilsdorfi templi higist.

Rolexi kaubamärgi raske algus

Ettevõte asutati 1905. aastal, kuid alles aastal 1910. aasta Wilsdorf lõikas oma töö esimesi vilju. Esimesed viis aastat olid tema kellad halb kvaliteet, ja mis veel enam Nad mõõtsid aega halvasti. Alles poole aastakümne pärast sai Wilsdorfi kella esimene koopia Trieste observatooriumilt tunnistuse, mis kontrollis ajanäitajate täpsust. See võimaldas meil hakata looma suurepärast kaubamärki.

Huvitav on see, et ettevõte – vastupidiselt legendidele – ei ole Šveitsist ja Wilsdorf polnud šveitslane. Firma esialgne peakorter asus Suurbritannias ja alles 1912. aastal viidi see Šveitsi. Neli aastat varem oli kaubamärk “Rolex” reserveeritud ja sellest hetkest alates kaubamärgistas ettevõte oma tooteid sellega.

Nagu paljude ettevõtete puhul, nii ka Rolexi puhul, tugev tahe osutus otsustavaks. Pärast viit aastat kestnud põuda algas kaubamärgi üle 100-aastane võiduseeria. Alates sertifikaadi saamisest on Rolexid muutunud üha populaarsemaks. 10 aastat hiljem ei teinud Wilsdorf seda viga, mida mõnikord ei suuda vältida ka kõige võimsamad ettevõtted – ta hakkas vooluga kaasa minema. tehnoloogia areng. Rolex – kuigi tänapäeval põhineb see sentimendil traditsiooniliste ajanäitajate suhtes – keskendus siis sellele uuendused. See oli näiteks kella kerimise vajaduse kaotamine tänu automaatmehhanismi kasutamisele.

Käekell Gd6adc4dd0 1280
Kuidas Rolexi käekell Inglise kanali ületas? | foto: Pixabay

Rolex – esimene veekindel käekell ajaloos

Rolexi kaubamärgi ajaloo suurim läbimurre toimus rohkem kui 20 aastat pärast selle loomist. IN 1927. aastal Hans Wilsdorfi ettevõte tegi esimese leiutisega ajalugu veekindel käekell. See tehti spetsiaalselt Mercedes Gleitze – kuulus ujuja. Gleitze oli esimene inimene, kes ujus Gibraltari väin ja esimene Briti naine, kes ujus omal jõul Inglise kanal. Rolex ületas temaga La Manche’i väina! Gleitzel õnnestus, kuid ka Rolexil õnnestus – ta elas üle kogu ülesõidu.

Ülejäänud lugu kirjutas ennast järgmiste aastakümnete jooksul ja jätkub. Rolexit peeti ja peetakse kaubamärgiks prestiižne, pakkudes ainulaadset disaini ja töötluse kvaliteeti. Pidagem seda siiski meeles kui see poleks enesesalgamine Wilsdorfi kaubamärgi esimese viie aasta jooksul ei oleks neid rohkem kui sada.