Gucci kaubamärgi ajalugu
Nende logo on praegu üks äratuntavamaid sümboleid üle maailma. Aga üksi Gucci kaubamärgi ajalugu, on rikkuse, elegantsi ja ajatu ilu sünonüüm. Pole kahtlust, miks ettevõte võlgneb nii palju kliente peaaegu igast maailma nurgast.
Itaalia moemaja pakub kõrgeima kvaliteediga rõivaste ja aksessuaaride kollektsioone, mis on käsitsi õmmeldud Itaalias. Toodete rafineeritus, peensus ja ainulaadne esteetika on loonud ettevõtte head nime juba üle saja aasta.
Niisiis, vaatamata arvukatele Gucci nimega seotud skandaalidele ja perekonnas valitsevatele kriisidele, mis viisid ettevõtte peaaegu pankrotti, näib täna selle positsioon olevat puutumatu. Gucci pole mitte ainult moetööstuse loov jõud, vaid reageerib ka rahvusvahelise tähtsusega päevakajalistele sündmustele. Kuidas aga nägi välja brändi tee tippu tegelikult?
Gucci kaubamärgi ajalugu – kes on Itaalia moemaja impeeriumi taga?
Brändi algus on inimene Guccio Gucci. Firenze kaupmehe poeg veetis oma noorpõlve lisaraha teenides oma onu tehases õlgkübaraid valmistades. Peagi otsustas ta ärikriisi sunnil Londonist õnne otsida. Seal koges ta esimest korda luksust eksklusiivses Savoy hotellis, kus kandideeris portjee ametikohale.
Algul vallandati ta ette teatamata, kuid mõne aja ja paljude keeletundide järel õnnestus tal nõudepesijana tööle saada. Kuid juba poole aasta pärast edutati ta hotelli bellhopiks. Guccio oli nägus, hästi riietatud ja ülimalt võluv, mis meelitas kiiresti ligi jõukaid reisijaid. Kuigi töö hotellis ise oli üsna tagasihoidlik, sai see tulevasele disainerile inspiratsiooniallikaks.
Kõik sai alguse mütsidest ja kottidest
Gucci veetis tunde elegantsetes ülikondades mehi ja luksusest tilkuvaid naisi vaadates ning tundis end elevil. Enim avaldasid talle muljet aga erinevad kotid, mütsikarbid ja initsiaalidega kohvrid. Just siis pidas ta plaane oma nahast aksessuaaridega kaupluse rajamiseks.
Pärast nelja aastat Inglismaal töötamist naasis Gucci kodumaale. Seal armus ta Aida Calveliasse ja peagi paar abiellus. Vahetult enne seda, kui ta oma eesmärgi saavutamise nimel tööd alustas, algas sõda ja ta kutsuti sõjaväkke. Ja Gucci kaubamärgi ajalugu võis kujuneda teisiti, kui mitte mõnel teisel tehasel…
Franzi episood
Pärast selle lõpetamist ta töötas Milano ettevõttes Franzi, luksuslike nahktoodete tootmisega tegelemine. Ja sealt sai ta vajalikud teadmised, kuidas iseseisvalt ettevõtet juhtida. Siis oli ta tõeliselt valmis plaani ellu viima.
Ja nii avatigi 1921. aastal esimene Gucci nime all olev kauplus Firenzes Via della Vigna Nuova numbril 7. Koos sellega sündis kaubamärgi esimene, kuid mitte viimane logo – liveeringus poisi siluett ja ühes käes kohvriga müts ja teises käsipagas. “House of Gucci” muutub väikeseks, tegelikult ühe inimese ettevõtteks.
Gucci mitme põlvkonna moeäri
Gucciol oli viis last: tütar Grimalda ja neli poega – Enzo (suri lapsepõlves), Aldo, Vasca ja Rodolfo. Ta adopteeris ka oma naise vallaspoja Ugi, kuigi ilmselt polnud nad kunagi lähedased. Tema absoluutne lemmik oli tema vanim poeg Aldo, kelles ta nägi ettevõtte tulevast pärijat.
1938. aastal veenis Aldo oma isa avama Roomas teise butiigi. Gucci on muutumas perefirmaks ning oma peakorteriga praegu ja ka pealinnas kogub tasapisi populaarsust. 14 aastat hiljem, vahetult enne oma surma, on Guccio tunnistajaks esimese väljaspool Itaaliat asuva poe loomisele. Butiik New Yorgis aitab oluliselt kaasa kasumi kasvule.
Kuulsad näitlejad ja Gucci
Kaks aastat hiljem annab Gucci välja toote, mis muudab ettevõtte staatuse sümboliks. Poleeritud bambusest käepidemega kott on valmistatud seanahast. Selle modelli tegi kuulsaks kuulus Rootsi näitlejanna Ingrid Bergman filmis “Reis Itaaliasse”. Lisaks võeti sarnasel ajal kasutusele kõikide toodete numeratsioon ning muudeti tolleaegset logo – vaese pagasiga poisi asemele tuli majesteetlik soomusrüütel. Kõik see aitab kaasa kasvavale huvile Gucci vastu.
GG sümboolika muutub kiiresti kuulsuste ja isegi kuninglike perede lemmikuks (Elizabeth II külastas innukalt Firenze Gucci butiiki). Järgmise 30 aasta jooksul arendas Aldo oma äritegevust dünaamiliselt, avades butiigid Los Angeleses, Tokyos ja Hongkongis. Toonane president Kennedy nimetas ta isegi esimeseks Itaalia moesaadikuks.
Naised mängisid selles loos suurt rolli
Huvitaval kombel oli Aldo elus peale seltskonna alati ruumi ka naistele. Vaatamata abielule ooperilaulja Olwen Price’iga tuli aastaid hiljem päevavalgele Aldo afäär ühe Gucci poe müüjannaga – kauni Bruna Palomboga. Kuna Itaalias olid lahutused seaduslikud alles 1974. aastast, peitis paar skandaali kartuses oma tütre Patricia olemasolu 10 aastat ajakirjanduse eest.
Vaatamata skandaalidele disaineri isiklikus elus, olid 1960. aastad ettevõtte jaoks kõrgperiood. Seejärel külastavad Condotti kaudu poodi suurimad filmitähed – Grace Kelly ja Rita Hayworth. Ja seetõttu on Gucci kaubamärgi ajalugu nii värvikas ja väga huvitav!
Gucci sünonüüm luksusele ja rahvusvahelisele kuulsusele
Gucci pakutavad tooted on muutumas uskumatult kuulsaks kogu maailmas. Logo muudab viimast korda oma kuju – see on lihtsustatud kahe tähega G, mis kattuvad üksteisega. Lisaks aksessuaaridele endile hakati tootma kuulsaid Gucci loafereid ja peagi ka ehteid. Sel ajal abistasid Aldot äri juhtida tema kolm poega – Paulo, Roberto ja Giorgio.
Esimesed probleemid Guccis ilmnevad 1970. aastatel.Aldo pojad hakkavad tasapisi püüdlema ettevõttes iseseisvuse poole. Esimesed konfliktid tekivad tänu iga venna katsetele oma ideid edasi lükata. Paulo on kõige innukam muutuste järele. Ta teeb ettepaneku Gucci laiendamine Gucci Plus kaubamärgiga, kui see idee ebaõnnestub, nõuab ta Paulo Gucci loomist turul konkurentsivõimelise ettevõttena. Teised pereliikmed panevad sellele avalikult vastu.
Pereprobleemid
1983. aastal suri Milanos Aldo vend Rudolfo Gucci. Pärast tema surma võtab suurema osa ettevõtte aktsiatest üle tema poeg Maurizio, kellest saab üks peamisi juhte. Aja jooksul väljub olukord kontrolli alt ning Maurizio ja Aldo vahel algab 6-aastane juriidiline võitlus Gucci impeeriumi täieliku järelevalve eest. Rahast saab konfliktide katalüsaator. Vaidlus kogub hoogu.
Maurizio hiigelaktsiad külmutatakse ning 1986. aastal maksude omastamises süüdistatud Aldo Gucci läheb Floridas vangi, kus ta veedab aasta. Vaevalt seadusest pääsenud Maurizio põgeneb kolm aastat hiljem Šveitsi. 1989. aastal, vabanedes Aldo konkurentsist, määrati ta Gucci presidendiks.
Mood ja rahandus
Gucci kaubamärgi esialgne ajalugu pole nii kirju, kuna Maurizio juhtkond toob ettevõttele ainult kahju. Teda süüdistatakse ebakompetentsuses finantsjuhtimises ning tohutute rahasummade kulutamises Firenzes ja Milanos asuvate peakorterite peale.
Ettevõtte käekäik hakkab kahtluse alla seadma ja impeeriumi tulevik pole enam kindel. Märgitakse, et aastatel 1991–1993 oli Gucci kaubamärgi rahandus esimest korda negatiivsel territooriumil, nagu näitab Gucci kaubamärgi ajalugu. Olukord sattus ummikseisu, kui 1987. aastal ostis araabia firma Investcorp Paolo aktsiad ja seejärel Aldi, kes vennapoegade tegevuse tulemusena ettevõtte juhtimisest tagandati. Juba 1993. aastal asus Investcorp saab Gucci ainuomanikuks.
Nagu Gucci kaubamärgi ajalugu näitab, hukkus Maurizio vähem kui kaks aastat hiljem tulistades, olles tol ajal viimane ettevõttes töötanud Gucci dünastia pärija. Mõrva tellijaks osutus tema endine naine – Patrizia Reggiani, keda kutsuti Gucci maja mustaks leseks. Kuriteo ajendiks on väidetavalt viha pärast lahutust kaotatud varanduse pärast ja armukadedus Maurizio uue suhte pärast. Huvitaval kombel saab selle mõrva lugusid ekraanidel näha Ridley Scotti viimases biograafilises filmis, Gucci maja “.
Uus kvaliteet – uus peatükk
Domenico de Sole saab pärast Maurizio surma Gucci Groupi tegevjuhiks. Samas pole ta ettevõttes uus tegelane. Juba 1980. aastatel töötas ta advokaadibüroos, kus lõi koostööd Gucciga ja aitas kaasa ettevõtete ümberstruktureerimisele. Seejärel, alates 1984. aastast, on ta Gucci America tegevjuht. Aastad 1994-2004 olid ettevõtte jaoks uue õitsengu periood.
Oma ametiajal tõi De Sole kaubamärgi pankrotist välja ja taastas selle tähtsuse rahvusvahelisel areenil. Gucci on taas saamas luksuskonglomeraadiks, kuhu kuulus Yves St. Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Alexander McQueen, Stella McCartney ja Sergio Rossi.
Nüüdsest seostatakse kõike prestiižset Gucci kaubamärgi ajalooga
Värskuse hõngu toob Gucci sisse Frida Giannini, kes palgati 2004. aastal. Osav moelooja viib Gucci showd uuele tasemele. Samal ajal defineerib 2015. aasta jaanuarist loovjuhi ametit pidanud Alessandro Michele Gucci sildiga ümber luksuse. Itaallane propageerib sürrealistlikku esteetikat, üllatades publikut iga uue kollektsiooni esitlusega.
Seetõttu seostatakse tänapäeva Guccit uskumatult täpse tasakaaluga ilu ja poleemika vahel. Praegu Guccio Gucci S.p.A. on prantsuse Kering holding tütarettevõte, mis koondab kaubamärgiga toodete tootjaid. Kõik viitab sellele, et pärast aastaid kestnud peretüli on Gucci lõpuks rahulikumatesse vetesse jõudnud.
Jäta kommentaar