Digitaalne prestiiž ja rikkus. NFT on luksuse tulevik?
NFT-märgid tabasid Interneti peavoolu tormiliselt ja võitsid väga kiiresti inimeste – eriti noorte – südamed ja rahakoti. Tundub, et kõik on läbi. Põgus moeröögatus kestis kaks aastat ja mittevahetatavate märgisõprade digitaalsesse rahakotti jäid vaid ainulaadsed, kuid väärtusetud kooditükid. Asjaolu, et me pole mitteasendatavatest žetoonidest veel kuulnud, ei tähenda aga, et see oleks ajutine trend. Turul olles NFT-d valitseb kapitalipõud, suured ettevõtted hakkavad sellesse tehnoloogiasse investeerima selgelt pikaajalise suunitlusega.
Üha enam meie eludest päästetakse aeglaselt digitaalsel kujul. Varem käisime kinos, täna kinos Netflix. Varem käisime poes ja täna külastame veebipoode. Varem pidime kohtuma, et rääkida – täna oleme 24 tundi ööpäevas 7 päeva nädalas hääl- ja tekstisõnumite teel ühenduses. Õnneks pole füüsilised kohtumised veel minevikku jäänud, kuid – meeldib see või mitte – kõik viib selleni, et peole, koosolekule või kohvikule minek ei eelda kodust lahkumist! Selle põhjuseks on muuhulgas algav metaversumi tehnoloogia (virtuaalreaalsus), aga ka NFT-d.
Uus maailm, vanad reeglid. Metaverse kasutajad ümbritsevad end digitaalse luksusega
NFTevening,com andmetel – Detsentraalmaa metaversum külastab iga päev 8000 unikaalset kasutajat. Liivakasti metaversum registreeris omakorda 2022. aasta jooksul 1 miljoni unikaalse kasutaja digitaalse populatsiooni. Ja need pole ainsad seda tüüpi platvormid – ta töötab muu hulgas omaette. Meta, millele viitab isegi see, et ettevõte loobus nimest Facebook kui mitme suure sotsiaalmeediaplatvormi konglomeraadi üldnimetus, st muu hulgas Instagram, Facebook, WhatsApp. Visionäärid – nagu Facebooki asutaja Mark Zuckerberg – näevad tulevikku metaversumis. Ka nemad panevad seda tähele eksklusiivne kaubamärgid, kes viivad oma füüsilised kollektsioonid digitaalsesse maailma. Bah! Nad avavad seal isegi oma poed!
Reaalse elu ülekandmine virtuaalmaailma tähendab, et inimesed viivad sinna ka oma loomulikud instinktid. Praegusel hetkel – ja ilmselt väga pikka aega, kui üldse – ei rahulda me oma füsioloogilisi vajadusi virtuaalreaalsuses. Teised aga saavad ja on juba rahul – nt vajadus rahva hulgast silma paista ja soov omada piiratud või ainulaadseid asju. NFT-tehnoloogia on andnud võimaluse tagada unikaalsus – muuta digitaalne ese unikaalseks.
NFT märk – kaitstud plokiahela krüptograafiaga – see võib olla omamoodi autentsussertifikaat, esimene võltsimatu ja tõeliselt ainulaadne. Digitaalne reaalsus võimaldab teil selle hõlpsasti määrata digitaalsele objektile, mida see kujutab. Seetõttu ilmuvad erinevates metaverssides – auto-, rõiva-, moe- ja isegi pangad – arvukalt tuntud mainekaid kaubamärke! Kui tuntud moebränd müüb mõnda oma kollektsiooni NFT kujul, on võimalik seda digitaalselt taasesitada. Seega võivad metaversumi kasutajate avatarid (tegelased) olla Nike’i, Adidase kingade, Hilfigeri rõivastesse “riidetud” ja käekotti enda kõrval kanda. Louis Vuitton.
Koodis peidetud prestiiž. Ülemaailmsed kaubamärgid ostavad metaverssis “maad”.
Aga see ei tähenda midagi, eks? Tuntud kaubamärgid võisid lihtsalt ära kasutada NFT ja metaverse hullust, kui see kestis umbes 2021–2022. Samal ajal avavad ülalmainitud kaubamärgid ja paljud teised oma “statsionaarsed” kauplused erinevates metaverssides. Digitaalsetes metropolides on krunte ostnud juba muu hulgas sellised hiiglased nagu Adidas, Gucci, Tommy Hilfiger, Nike, Burberry ja Louis Vuitton. Kasuliku pinna ostis ka Korea tehnoloogiatitaan Samsung. Seda tegid ka JP Morgani ja HSBC pangad. Isegi autode NFT-d on metaverssis juba ilmunud ja nende digitaalsed ekvivalendid – nt Acura, Jaapani Honda Motorsile kuuluv esmaklassiline kaubamärk. Teised kaubamärgid – nagu Ferrari ja Lamborghini – on välja andnud või kavatsevad välja anda NFT kollektsioone. Tulevikus avavad nad suure tõenäosusega ka oma esindusruumid metaversumis.
Kindlasti ei saa kõik “virtuaalmaailmad” edukaks. Paljud võtmeüksused on endiselt ehitusfaasis – nagu Mark Zuckerbergi kuulus teos. Siiski võib märgata, et see pole mööduv mood, vaid metaversum kombineerituna VR-ga, NFT märgid, krüptovaluutad, tehisintellekt ja muud tehnoloogilised uuendused võivad saada osaks meie tuleviku maastikust.
Jäta kommentaar