Valentino kaubamärgi ajalugu

Valentino kaubamärgi ajalugu
allikas: www.celebremagazine.world

See Itaalia moemaja on aastakümneid kujundanud ja määratlenud luksuse, klassi ja ajatu stiili kontseptsiooni. Valentino kaubamärgi ajalugu on seega lugu edust ja kirest moe vastu, mis on suutnud ajaproovile vastu pidada, säilitades samal ajal oma autentse ilu. Alates selle tagasihoidlikust algusest Roomas, kus idee sündis, kuni selle ülemaailmse mõju ja pärandini tänapäevani, avastame selle moelegendi juured ja arengu ning näeme, kuidas see aastakümnete jooksul on arenenud. Vaatleme lähemalt nii disainerite loovust kui ka mõjutavaid hetki, mis muutsid Valentino kaubamärgi üheks 10 kõige kallimat kaubamärki maailmas.

Algus – 1960. aastate Dolce Vita.

Valentino kaubamärgi ajalugu ulatub 1960. aastatesse, mil noor itaallane Valentino Garavani otsustas moemaailmas revolutsiooni teha. See oli aeg, mil rõivaturg näis kihavat uuest energiast, a Itaaliast on saanud loovuse ja uute trendide epitsenter. Valentino ise sündis Lombardia väikelinnas Vogheras 11. mail 1932. aastal. Ta tundis moe vastu huvi juba varases nooruses, saades oma esimesed kogemused kohalike disainerite ja rätsepate, sealhulgas oma tädi Rosa juures.

Poiss tundis algusest peale selgelt, et rõivadisain on talle kõige lähedasem kunst, mis ajendas teda kunstialadel edasi arenema. Tänu vanemate toetusele avanes tal võimalus õppida tunnustatud ülikoolis École des Beaux-Arts Prantsusmaa pealinnas. See on koht Pariis, hingas eluga aastal asutatud salongides alustas ta ka oma erialast praktikat Jean Dessè ja Guy Laroche.

Valentino kaubamärgi erakordne ajalugu

1960. aastal avas Valentino igavese Rooma linna südames oma esimese butiigi Giancarlo Giammetti abiga, kellega ta ei sõlminud mitte ainult äripartnerlussuhteid, vaid ka pikaajalise sõpruse. Koos lõid nad Valentino kaubamärgi, millel on rahvusvahelisel areenil tunnustatud positsioon. Valentino ammutas inspiratsiooni filmist “Dolce Vita” Tolleaegne Itaalia, mis kajastus tema kavandites. Disaineri debüüt näitas mitte ainult elegantseid, vaid ka julgeid rõivaid, mis peegeldasid ajastu vabaduse ja iseseisvuse vaimu. Tema tööd on ühelt poolt viimistletud, teisalt aga julged vormi- ja värvikatsetused, mis muutsid need omanäoliseks.

Üks läbimurdelisemaid hetki Valentino karjääris oli “Valentino Redi” tutvustamine 1967. aastal. Sellest küllastunud sügavast punasest toonist pole saanud mitte ainult kaubamärgi tunnus, vaid ka klassi ja keerukuse sümbol. “Valentino Redist” on saanud moemaailmas punase värvi Caesar, äärmiselt ihaldusväärne ja inspireerib teisi disainereid värviga katsetama. Samal aastal austasid härrad Garavani ja Giammetti ka Marcus Neimani prestiižse auhinnaga.

Haute Couture ajastu

Mõne aasta jooksul brändi ajalugu Valentino sai hoo sisse ja ettevõte saavutas tohutu populaarsuse. Disainerid kiitsid teda “Rooma kuninganna”. 1970. ja 1980. aastatel pälvis Garavani tunnustust eelkõige oma vapustava kõrgmoe loominguga. Õhtukleidid ja õhturiided, mis võitsid modellide, näitlejannade ja aristokraatide südamed, olid brändi tunnuseks. Valentino sai oma järgmise auhinna 1989. aastal ja see oli kõik auleegioni komandöri tiitel. See on Prantsusmaa kõrgeim tunnustus, mida antakse silmapaistvate saavutuste eest erinevates valdkondades.

Garavani armastas luua rõivaid konkreetsetele inimestele ja konkreetsetele sündmustele. Ta oli detailer, kes hoolitses isiklikult oma loomingu iga detaili eest. Õhulised kleidid, elegantsed kostüümid, liibuv trentšmantlid ja ikooniline punane värv, mis sai tema auks nimeks “Rosso Valentino” – see on tema stiili kvintessents. Pole ime, et kaubamärgi projektid on rahvusvaheliselt nii laia tähelepanu pälvinud. Moemaja klientide hulgas oli arvukalt filmi- ja lavatähti, aga ka poliitikute naisi, sealhulgas: Jacqueline Kennedy-Onassis.

Kõige ikoonilisemad kollektsioonid – Valentino kaubamärgi ajalugu

Aastate jooksul on moemaja loonud palju ikoonilisi kollektsioone, mis jäävad inspiratsiooniallikaks disaineritele üle kogu maailma. Lisaks eelnevalt mainitud kollektsioonile Valentino Red Collection (1967 ), ehk klassikaliste õhtukleitide sensuaalne ja elegantne versioon, mainimist väärivad veel mõned. Huvitav näide on kahtlemata Marie Antoinette’i kollektsioon aastast 1973, täis armsate kaelustega kleite ja kaunid tüllvarrukad, mis kõik on loodud Prantsusmaa kuninganna Marie Antoinette’i inspiratsiooni väljendusena.

Mis on Valentino kaubamärgi ajalugu?

1990. aastatel pälvis Valentino tunnustust oma julgete kontrastidega katsetuste eest. Kollektsioon Punk-šikk kollektsioon (1994) see ühendas pungitundlikkuse kõrgmoe elegantsiga, mis oli tolleaegses moes teravaks kontrastiks. Ajal, mil domineeris minimalism, keskendus Valentino ekstravagantsusele ja teravatele kontrastidele. Disainer otsustas kasutada punkkultuurile omaseid elemente, nagu: naastud, niidid ja materjalide ebapuhtus, ja seejärel lisage need ainulaadsetesse kvaliteetsetesse loomingutesse. See oli julguse ja kunstilise eksperimendi ilming, mis näitas, et mood võib olla mitte ainult rafineeritud, vaid ka erakordselt sensuaalne ja mässumeelne.

Uus juhtkond

Kuigi disainer müüs oma kaubamärgi 1990ndatel maha, ei tähendanud see veel selle mõju lõppu moemaailmale. 2007. aastal asusid nad tööle kunstiliste juhtidena Maria Grazia Chiuri ja Pierpaolo Piccioli, kes tõi brändile uut energiat. Nende tööd viitasid Valentino pärandile, tutvustades samas modernsust ja värskust. Pärast moemaja ülevõtmist liikus bränd romantilisema ja õrnema stiili poole. Ooperi kollektsioon aastast 2008 on selle lähenemisviisi näide. See on kollektsioon, mis õhkab graatsiat ja ilu ning on samas kaasaegne ja täis peeneid detaile.

Mainimist väärib ka suurepärane Rockstud kollektsioon (2010). See ikooniline aksessuaaride sari tõi turule i kingad õhtused kotid iseloomulike tähekujuliste neetidega, mida tuntakse “kivinaastudena”. 1994. aastal ilmunud kollektsioonile viitas ka huvitav välimus Etno-punki kollektsioon (2020). See oli Pierpaolo Piccioli katse ühendada traditsioonilised etnilised mustrid pungi mässu vaimuga. See kolmkümmend aastat tagasi toimunud eksperimentaalne lähenemine moele naaseb poodiumile täiesti uues, erakordses versioonis.

Valentino kaubamärgi ajalugu – milline see praegu on?

Seetõttu võib öelda, et Pierpaolo Piccioli juhtimisel on Valentino bränd läbi teinud transformatsiooni rohkem romantiline ja õrn esteetika. Tema disainid on täis peenust, pitsilisi detaile, pastelseid toone ja õhulisi kangaid. See on romantism kõrgmoe vormis. Ja ometi jääb Valentino endiselt kõrgmoe traditsioonile truuks. Peakorter Roomas on jätkuvalt kaubamärgi süda ja iga kollektsioon peegeldab Itaalia vaimu, käsitööliste meisterlikkust ja disainerite kirge. See pühendumus meisterlikkusele ja kvaliteedile on jätkuvalt kaubamärgi aluseks.

Valentino kaubamärgi ajalugu inspireerib moesõprade põlvkondi

Bränd on läbi teinud palju muutusi, kuid jääb endiselt truuks oma klassikalistele juurtele. Valentino disainid on kombinatsioon klassikalisest ja modernsest, mis muudab need atraktiivseks nii vanemale kui ka nooremale põlvkonnale. Valentino kaubamärgi ajalugu pole mitte ainult põnev edulugu, vaid ka väärtuslike õppetundide ja inspiratsiooni allikas tulevastele ettevõtjatele, moeloojatele ja moemaailma armastajatele. See näitab, et inspiratsiooni võib leida erinevatest kohtadest, näiteks kultuurist, kunstist, ajaloost või isegi muusikast. See julgustab otsima loomingulisi inspiratsiooniallikaid ja pidevalt oma visiooni arendama. Lugeda saab ka meie blogist Hugo Bossi kaubamärgi ajalugu ja Versace.