Sylwia Gorak – ”kunstis on minu jaoks oluline absoluutne vabadus ja ajatus”
Täna intervjuu kunstnikuga, kes on mässumeelne, ebatraditsiooniline ja uskumatult teadlik sellest, mis on tänapäeva maal. Sylwia Gorak on ainulaadne inimene, kes loob kvaliteetset kunsti. Need on maalid ohjeldamatust loodusest, vabadusest ja pintslitöö vabadusest! Palun lugege artiklit.
Kuidas sa oma tööd nimetad?
Mul on seda raske defineerida. Tegin etendus- ja kontseptuaalse kunsti diplomi ja tegelen siiani peamiselt selle valdkonnaga (pluss vokaal). Samas on maalimine ja joonistamine minu igapäevane põhitegevus.. Ma ei mõtle eriti sellele, kas antud pilt see on abstraktne, kujundlik, sünteetiline või maalitud traditsioonilise renessansi klaasimistehnikaga. Need on vaid paljud viisid, mida kasutan soovitud sõnumi saamiseks. Kasutan sageli juba olemasolevaid tehnikaid ja stiile nagu DJ, vahel loon ise. Kõik sõltub konkreetsest kontseptsioonist. Seetõttu ei meeldi mulle loovust nimetada ega piirata.
Kas see on looduse vaimustus või loodus moonutavas peeglis?
Suhe loodusega on iga olendi elus kõige olulisem suhe. Kahjuks ei suuda tänapäeval kõik seda mõista. Ma tähistan ja tunnen seda suhet kogu oma elu ja iga päev. See on väga teadlik protsess ja ka väga loominguline. Enamik minu maalidest tulenevad sügavast ühendusest loodusega ja on selle ilming.
Mis teie kunstis rikub maalikunsti konventsioone?
Võib-olla on see rangete reeglite, spetsiifilisuse, nimede ja ülesannete puudumine. Minu jaoks on kunstis oluline absoluutne vabadus ja ajatus. Mind ei huvita mood, trendid ega aktuaalsed teemad.
Millal sa tundsid, et maalimine saab sinu elus peamise rolli?
Ilmselt pärast kaunite kunstide akadeemia lõpetamist. Lõpuks sain maalida mida ja kuidas tahtsin, ilma paranduste ja hinneteta.
Milline on parim viis sürrealistlike ideede leidmiseks?
Magamine.
Ma töötan kõige paremini värvidega….
õli. Nafta on minu asi, vahel imestan selle geniaalse leiutise üle. Õlivärvid sisaldavad kogu nähtavat maailma. Nad suudavad tegelikkust paremini kujutada kui fotograafia ning nad suudavad realiseerida ka teisi maailmu ja abstraktseid ideid.
Kas ma armastan suuri või väikeseid formaate?
Iga
Sinu töödes ilmuvad inimene ja loodus, kumb sind rohkem mõjutab?
Muidugi loodus, loodus.
Rääkige palun oma kogemustest kunstiga välismaal, mille poolest see erineb siseturust?
Elasin mitu aastat New Yorgis. Mul oli ka Ameerika stipendium New Yorgis ja San Franciscos. Lisaks Šveitsi ja Saksamaa stipendiumid. Näitused ja kõned Londonis, Jaapanis, Hiinas, Makedoonias, Bosnias ja Hertsegoviinas, Serbias, Soomes, Mehhikos, Austrias, Indoneesias, Ukrainas, Leedus, Kanadas, Šveitsis, Saksamaal, Türgis, Indias. Osalemine rahvusvahelistel kunstimessidel Vilniuses, Kanadas ja Saksamaal. Iga kunstiturg on erinev, see oleneb riigist. Kui inimestel on rohkem raha, ostavad nad maali, mis neile lihtsalt meeldib. Poolas ostetakse sageli seda, mille kohta nad ajalehest loevad või mida galerii soovitab teha. Nad kardavad ise valida:)
Mis on teie eesmärk oma tööelus?
Eesmärk on protsess. Loo protsess. Mõtisklus maalimise kaudu.
Millistes interjöörides tahaksid oma kunsti näha?
Minu maalid sobivad iga interjööriga. Need näevad kaunid välja kaasaegses ja minimalistlikus arhitektuuris, aga ka ajaloolises arhitektuuris. Nägin oma maali Saksi rokokoo elementidega klassitsistlikus palees ja art deco hotellis 1980. aastate eramajades ja vanades elamutes. Nad näevad head välja ka tehase ja kontori interjööris.
Millise teemaga sa kunagi ei tegele?
Kunstis ei meeldi mulle poliitilised ega seksuaalsed teemad, samuti ei meeldi mulle triviaalsed teemad. Kuigi ma mõnikord maalin akte, eriti meessoost, kasutades konkreetseid elavaid modelle
Millest kirjutate ajakirjas CLAM Magazine Paris?
Ajakiri CLAM Magazine Paris teeb konkreetsetel teemadel mitmeid intervjuusid kunstnike ja kuulsate filminäitlejatega (nagu Isabelle Huppert, David Lynch). Ma olen paar andnud intervjuud-artiklid teemal “Õnne” – mida see minu jaoks tähendab, “Kogemus”, “Värskus” jms teemad. Kirjutasin peamiselt kunsti ja elamuste kontekstis reisides. Samuti soovitan igal aastal mitmeid Poola kunstnikke näituseks ajakiri, aga ka Poola kollektsionäärid Kavas on terve number Poola kunstist.
Kas maalimine on põgenemine teise maailma?
Pole tegelikult põgenemine, sest mul pole tegelikult millegi eest põgeneda. Ainsaks erandiks on keskkonna järkjärguline halvenemine, puude ja metsade maharaiumine. See mõjutab kindlasti minu tööd ja maalimine on sageli katse maandada sellega seotud stressi. Pealegi on maal pigem maailma imetlemine, selle üle mõtisklemine, nähtuste analüüs ja süntees.
Parim aeg hea kunsti loomiseks?
Ma maalin ainult päevavalguses.
Kuidas elada harmoonias kunsti ja halli reaalsusega?
Osta endale maal:)
Aitäh inspireeriva ja huvitava intervjuu eest! Soovin teile galeriis edu Luksustooted ja kõiki edusamme teie tööelus.
Jäta kommentaar