Kas sa kardad inflatsiooni? Osta endale Rolex!
Mis vahe on investeerimisel ja tarbimisel? Investeerimine see toob tavaliselt kasu rikkuse suurenemise näol. Tarbimine ja tegelikult on see selle raiskamine. Tarbimine ei pea aga alati üksteist investeerimisega välistama. Need võiksid olla eeskujuks Kinnisvara, mis on kindel kapitaliinvesteering ja samas kasutatav ruum, kus me lihtsalt elame. Tarbimine on uue auto ost, mis kaotab väärtuse kohe peale salongist lahkumist, kuid peale ostmist nö classic suudab rahuldada meie tarbimisvajadusi ja olla samal ajal suurepärane investeering. JA luksuslik käekell?
Milliseid vajadusi rahuldab luksuskell? Rolexi ja Omega asemel võid osta Casio – see mõõdab aega sama täpselt. Kas see näeb hea välja jope lisandina? Ilmselt jah, aga on ka odavamaid, mis suudavad meie välimust sama tõhusalt rõhutada. Prestiiž? Tavaliselt on see seotud sellega, kuidas teised meid tajuvad, ja vähestel inimestel on nii terav silm, et hinnata, kas tegemist on originaaliga või mõne andeka Türgi käsitöölise tööga. Kokkuvõtteks võib öelda, et luksuskella ostmist võib pidada puhtaks tarbimiseks, mis aitab turgutada ego ja saada kiiret dopamiinilakti. No mitte täielikult…
See, mis tuleb raskemini, on väärtuslikum
Mõnda luksuskaupa iseloomustavad: madal pakkumine, st madal saadavus. Täpselt nagu oksjonil – võidab see, kes pakub kõrgeima hinna ning müüja saab pakkumiste vahel valida. Sellist nähtust võime jälgida näiteks autotööstuses. Uusim Ford Mustang tuleb reeglina odavam kui heas korras säilinud 1970ndate Ford Mustang. Selle põhjuseks on selle kauba väike pakkumine. Probleem on selles, et 1970. aastate mudeleid enam ei toodeta, seega on loogiline, et hästi säilinud tükkide hind on kõrge. Rolex toodab endiselt oma kellasid. Mis siis tõestab, et see on hea investeering? Kõik sõltub tootmisajast.
Boston Consulting Groupi sõnul on ülemaailmne luksuskellade turg väärt 75 miljardit dollarit. Tervelt 30 protsenti see miljardi dollari tort on järelturg. Pealegi laieneb nõudluse kasvades luksuskellade järelturg. Seda mitte ainult nõudlus, vaid ka pakkumine. Rolexi käekella ostmiseks volitatud müügikanali kaudu peate ootama 6 kuni 36 kuud!
See on võimatu! Sellise kella saab ju poodidest ja internetist kohe osta! Muidugi – poed ostavad nii uusi kui ka kasutatud kellasid kõige mainekamatelt kaubamärkidelt, et need siis oma klientidele müüa. Rolex ei ole defitsiitne kaup. Erinevus volitatud edasimüüjalt ostmise ja poest ostmise vahel on hind.
Rolex pole lihtsalt vidin. See on suurepärane investeering
Vaata Rolex Oyster Perpetual 36 mm Saame osta otse tootja veebisaidilt 6100 dollarit. Pikk järjekord tähendab aga seda, et enne kui uuele ostule järele tuleme, tekib meie randmele paks tolmukiht – selleks võib kuluda aastaid! Teine võimalus on osta kell kohe poest. Sama kell New Yorgi poes Prestige Watches ei maksa mitte 6100 dollarit, vaid… 13 000 dollarit! Lihtne on arvutada, et vahe on möödas 100 protsenti Mida haruldasem on mudel, seda rohkem tõuseb selle väärtus, kui see on kergesti kättesaadav.
Boston Consulting Groupi aruande kohaselt – 29 protsenti kollektsionäärid teatasid, et maksid viimase kasutatud kella eest rohkem kui uue kella jaehind. Samaaegselt 40 protsenti neist ütlesid, et nad otsustavad osta kasutatud kaupa, et vältida pikki järjekordi tootjate juures.
Rakendus? Luksuslikku käekella ei pea sellisena tajuma raha raiskamine. Andmed kinnitavad, et sellise ajanäitaja müümine võtab omajagu aega Me saamesaate oma panuse koos intressiga tagasi.
Jäta kommentaar