Rohkem moodi, vähem provokatsioone – uus Balenciaga ajastu
Nagu me teame, ei unusta tööstus pikka aega. Brändi sobimatu kampaaniaga seotud skandaalist on möödas paar kuud, mis selle kogu maailma silmis peaaegu hävitas. Pealkirjad, mis süüdistavad kaubamärki pedofiilide reklaamimises, on endiselt kuumad. Tänu sellele tõmbus Balenciaga pärast kampaania tagasivõtmist ja ametliku vabanduse esitamist mõneks ajaks meediast eemale. Mõned isegi eeldasid, et see oli ikoonilise kaubamärgi lõpp.
Bränd ilmus Pariisi moenädalal, olles täiesti teadlik, et kogu moemaailm ootas selle libisemist. Ja seepärast otsustas ta seekord minimalismi kasuks. Etenduse standardne suurejooneline atmosfäär asendus lihtsa lavakujundusega. Põhirõhk oli riietel. “Moest on saanud meelelahutus, kuid sageli varjutab see osa selle olemust” – ütles üks saatekohtadele jäetud sedel külalistele. Kas Balenciaga võib olla teel lunastuse poole? Või on see lihtsalt puhtalt meediastrateegia, et juhtida tähelepanu oma praeguselt mainelt kõrvale?
Uskumatu pilt
Ammu enne eelmise aasta skandaali oli Balenciaga tuntud moepiiride nihutamise poolest tuntud kaubamärgina. Teie esitlemine eksperimentaalsed disainid, nagu tossud kollektsioonist “Full Destroyed”. sai meedias väga segase vastuse. Sellegipoolest näis see kuvand käibe ja müüdud toodete poolest brändi teenivat. Peaaegu iga Balenciaga eksperiment , lõppes sellega, et iga tükk müüdi välja. Samuti väärib märkimist, et tarbijad olid nõus maksma astronoomilisi summasid esitletud rõivaste ja aksessuaaride eest, mida väga sageli tahtlikult moonutati.
Ja kuigi kaua etikett müüakse paremini kui toode ise, viimane kampaania lõpetas need katsed. Balenciaga, mis tavaliselt šokeeris, ületas seekord sotsiaalse aktsepteerimise piiri. Nii et tundub, et Oma leebe tagasituleku ja etenduse täiesti uudse olemusega tahan end inimeste silmis rehabiliteerida. Kindlasti võib selle alguseks olla vastuolulistest tööriistadest loobumine. Kas Balenciaga võib siiski olla sama kaubamärk, mis rõhutab pigem lihtsust kui originaalsust? Küllap saame varsti teada.
Milline oli Balenciaga 2023. aasta sügis/talv kollektsioon?
Nagu me ütlesime, ajal Pariisi moenädalbränd loobus dramaatilistest lahendustest, nagu mudas jooks või lavastatud lumetorm. Sel hooajal oli komplekt minimalistlik ja catwalk ise osutus puhtast elevandiluust vaibaks. Show ise oli ürituste ruum Carrousel du Louvre’i kaubanduskeskuses, mis oli kuni 2000. aastate alguseni sagedane moeetenduste koht.
Praegune loovjuht Demna Gvasalia näitab, et puhtalt rõivaste poole pealt on brändil veel palju esitleda. Kollektsioonis oli 54 stiili . Seal olid selgelt kohandatud ülikonnad, õhtukleidid ja uus käekott nimega Huge Bag. Näha oli õrnu ja naiselikke aktsente, mis muutsid kollektsiooni inimlikumaks ja meeldivamaks kuulamiseks.
Sellele vaatamata õhkus see endiselt kaubamärgi vaimu koos klassikaliste motiividega, nagu: kõrge kaelusega litritega kleidid, karbikujulised nahkjakid, tohutud teksakihid ja lollakate silmadega päikeseprillid.
Modellid kõndisid mööda lennurada veidi mängulises segus riietatuna lillelised kleidid, iseloomulik struktuurne rätsepatöö ja otse tänavamoest võetud elemendid. Brändi tänavarõivaste mõju oli näha näiteks varrukatesse õmmeldud täispuhutavate vormidega kapuutsi lisamisel. Kogu etendust saatsid rahulikud klaverinoodid, mis etenduse edenedes muutusid aina elektroonilisemaks.
“Mõte oli olla 200 protsenti mina,” ütles Demna pärast saadet ajakirjanikele lava taga. “Minu eesmärk oli see puhastada, redigeerida nii palju, et see räägib enda eest.” Balenciage’i esitletud saade oli kindlasti samm kaubamärgi kahjustatud kuvandi parandamisel. Loodetavasti mitte viimane.
Jäta kommentaar