Prada x NASA – kas luksusmood jõuab Kuule?
Alates hetkest, kui inimene 1969. aastal esimest korda Kuule astus, on kosmoseuuringutest saanud inimeste ambitsioonide sümbol. Rohkem kui pool sajandit hiljem siseneb sellele kosmoseväljale ülemaailmse moe ikoon Prada koos NASA ja Axiom Space’iga. Nende eesmärk on kavandada skafandrid NASA 2025. aastaks kavandatud Artemis III missiooniks, mis on esimene mehitatud maandumine Kuule pärast Apollo 17-d 1972. aastal. Prada x NASA ei ole ainult uute trendide otsimine, vaid ka katse luua midagi, mis võib muuta ruumitaju.
Missiooni ajalooline tähtsus
Kaheks aastaks kavandatud Artemis III kosmosemissioon on kahtlemata läbimurdehetk kosmoseuuringute ajaloos. Selle põneva NASA algatuse eesmärk on saata astronaudid taas Kuu pinnale. Ja mis veelgi olulisem, see saab olema esimene mehitatud maandumine meie looduslikule satelliidile enam kui viiekümne aasta jooksul. Artemis III missioon tähendab, et Kuu on taas inimuuringute sihtmärk, mis toob meid sügavamale kosmosereisile lähemale.
Samal ajal sisaldab see erakordne ekspeditsioon ka lugu võrdsusest ruumis. Esimest korda naine Christina Hammock Koch, saab võimaluse seista Kuu pinnal. See sümboolne sündmus avab uusi horisonte ja inspireerib tulevasi astronautide põlvkondi, tõestades, et taevas pole enam piir. Artemis III missioon kogub tähtsust ka piiride ületamise ja tähtede poole pürgimise võime ilminguna.
Kui mood kohtub tehnoloogiaga – erakordne koostöö Prada x Nasa vahel
Esmapilgul võib tunduda, et Prada kui premium-bränd siseneb kosmosemoemaailmas avastamata aladele. Selgub aga, et Ameerika kosmoseagentuur ei kutsunud teda ilma põhjuseta koostööd tegema. Kahtlemata Prada insenerid nad pakuvad oma hämmastavaid disainioskusi. Ja peale selle ka materjalide ja disainifunktsioonide tundmine, vajalik kosmoses ja Kuu pinnal.
Ühises pressiteates tõid mõlemad ettevõtted välja ühised koostöö eesmärgid. Nad tahavad luua rõivaid, mis kaitsevad astronaute erinevate kosmose- ja kuukeskkonnaga seotud väljakutsete eest. Prada koostöö Axiom Space Systemsi meeskonnaga tagab, et skafandrid pole mitte ainult funktsionaalsed, vaid ka kooskõlas kaubamärgi vaimuga.
Prada x NASA koostöö ja laiemalt öeldes koostöö kosmosesektori ja moetööstuse või muude tööstusharude vahel võib tuua kasu mõlemale poolele ja aidata kaasa kosmoseuuringute eesmärkide saavutamisele. Prada grupi turundusdirektor Lorenzo Bertelli, ta nimetas partnerlust “tõeliseks pidustuseks inimese loovuse ja innovatsiooni jõu kohta tsivilisatsiooni edendamisel”. “Meil on au olla osa sellest ajaloolisest missioonist koos Axiom Space’iga. Meie aastakümnete pikkune katsetamine, tipptasemel tehnoloogia ja disainioskused – mis sai alguse 1990ndatel Luna Rossaga, kes võistles Ameerika karikale – kasutatakse nüüd Artemise ajastu skafandri kujundamisel.”
Jäta kommentaar