Kas Range Rovereid peetakse luksuslikeks?

Esiletõstetud foto

Vanasõna ütleb, et ära hinda raamatut kaane järgi – sama kehtib ka auto klassi kohta, mille üle ei tasu kiirustades hinnata. Konkreetse auto atraktiivsus ja staatus sõltub suuresti riigist, kus see asub, ja samal ajal ka päritoluriigist. Poolas võib tavaline Ameerika ristleja, mis USA-s on tavaline D-segmendi auto, äratada palju suuremat imetlust kui tema sama klassi Euroopa vaste. Näiteks võiks tuua Ford Mustangi, mis USA-s ei ole luksuse ega spordi sünonüüm – see on lihtsalt killuke 1960. ja 1970. aastate muskelautode kunagisest hiilgusest. Range Rover on täiesti erinev saapapaar – õigemini kaks paari rehve. Alates 1970. aastatest on Briti Land Roveri mudelisari arenenud keskklassi segmendist kõrgklassi kaudu luksusautodeni. Kas siis võib Range Roverit pidada luksusautoks? Muidugi, aga tasub uurida, mis selle taga on.

Kas Range Rover on sama mis Land Rover?

Sageli tänavatel nähtud ja väga sarnased – Land Rover ja Range Rover. Pole ka ime, sest kuigi tegemist on kahe eraldi kaubamärgiga, on tootja siiski Briti Land Rover. Range Rover on mudelisari, mis sai alguse 1960. aastatel inseneride Gordon Bashfordi ja Spean Kingi poolt. Bashford ja King soovisid luua auto, mis ühendaks maastikusõiduki eelised traditsioonilise sõiduauto reisimugavusega. Me ju teame, et varem keskendus Land Rover eranditult maastikusõidukitele. Tõenäoliselt pole filmi Aafrikast ja teistest ülikeeruliste maastikutingimustega Maa nurkadest, milles me kuulsat Defenderit ei näeks. “Britisena” tuli tal esineda muuhulgas: James Bondi filmisarjas.

Are-Range-Rovers-peetakse luksuslikuks
Range Rover Classic

Esimene Range Roveri prototüüp loodi 1967. aastal. Land Roveri insenerid peitsid selle koodnime “Velar” alla – itaaliakeelsest sõnast “velare”, mis tähendab sõna-sõnalt “peidetud”. Velar jäi “velare’iks” veel 25 prototüübi jaoks, sest britid valmistasid neid kokku 26 tükki. Kolme aasta pärast esitleti maailmale esimest Range Roveri mudelit. See sõiduk oli täpselt selline, nagu selle loojad seda kavandasid – mitmekülgne. Esimesel Range Roveril oli püsiv nelikvedu, kaheosaline tagaluuk ja omanäoline kere, mis meenutas traditsioonilisi Land Roveri mudeleid. Midagi selles aga oli, mis muutis sellest maanteedel kiiresti elavaks legendiks – eeskätt maanteedel, sest see oli maasturi eelkäija, aga sai ka maastikul päris hästi hakkama. Pealegi on fotodel selgelt näha selle auto veel veidi toores iseloom. Järgmised põlvkonnad nägid üha vähem välja “maasturid” ja üha enam “linnalikud”. Ka tase tõusis luksus, nii seest kui väljast.

Pärast 11 aastat edukat turuvallutamist värskendati Range Rover Classicu viieukselise versioonina, mis muutis selle atraktiivsemaks peresõidukiks, mis sel ajal võis olla veel väga suur. Kere aga pole palju muutunud.

Are-Range-Rovers-peetakse luksuslikuks
Range Rover Classic 5-ukseline

1994 Range Rover. Teie värav luksusmaasturite segmenti

Järgmine läbimurre Range Roveri ajaloos oli selle mudeli teine ​​põlvkond (P38A). Kui me seda vaatame, näeme juba hüpet riiulist üles – segmendini kõrgema klassi autod. Seejärel vabaneb Range Rover peaaegu lõpuks oma maastikusõidu minevikust, kuigi midagi nende aastate Land Rover Defenderist on endiselt alles. Sarnasused on palja silmaga nähtavad. Sisuliselt on aga tegemist kahe täiesti erineva autoga.

Teises põlvkonnas säilitasid insenerid tugeva kere ja suure töömahuga mootorid kahes versioonis: 4,0-liitrise V8 ja 4,6-liitrise V8. Hiljem lisandus mootorite valikule ökonoomsem 2,5-liitrine diiselmootor. BMW, mis võimaldas sõidukit paremini kohandada erinevate klientide vajadustega.

Teise põlvkonna Range Roveri interjöör on kujundatud mugavust ja luksust silmas pidades. Kasutati kvaliteetseid materjale, nagu nahk ja puit, ning võeti kasutusele arenenud tehnoloogiad, mis tõstis omal ajal kõrgetasemeliste linnamaasturite segmendi standardit, milleks Range Rover sai pärast 1994. aastat. 1990. aastate keskpaigaks kuulus Range Rover juba BMW-le, kes jätkas kaubamärgi arendamist. On isegi V12 mootoriga maasturi prototüüp. BMW 7. seeria, kuid lõpuks tootmisse ei läinud.

Teise põlvkonna Range Roveri tootmine jätkus kuni 2002. aastani, mil see asendati kolmanda põlvkonna mudeliga. P38A mängis võtmerolli Range Roveri kui luksuslike ja mitmekülgsete linnamaasturite sünonüümi positsiooni kindlustamisel, ühendades elegantsi konkurentsitu maastikuvõimekusega. Tänaseni hindavad Ranger Rover II kollektsionäärid, eriti kaubamärgi tundjad.

Are-Range-Rovers-peetakse luksuslikuks
1994 Range Rover P38

Kolmanda ja neljanda põlvkonna Range Rover

Range Rover III on selle luksusmaasturite kaubamärgi ilmselt kõige kuulsam mudel. Kolmas põlvkond võttis tippklassi tormi Maastur Lisaks luksuslikule viimistlusele on see mudel täis tehnoloogiat – sealhulgas täiustatud navigatsioonisüsteemid ning parimad heli- ja elektroonikapaigaldised. Uuendusi kasutati ka disainis endas, tagades, et vedrustus pakub sõidumugavust nii asfaldil kui ka maastikul. Mudelit toodeti aastatel 2002–2012, kuid auto jooni on näha isegi tänapäevastel Range Roveritel.

Neljanda põlvkonna Range Rover tilkus luksusest. Pariisi autonäitusel esitleti toona populaarse linnamaasturi uusimat mudelit. See oli maailma esimene maastur, mille kere oli täielikult valmistatud alumiiniumist, mis võimaldas oluliselt vähendada sõiduki massi umbes 400 kg võrra ja seeläbi parandada kütusesäästlikkust. Range Rover pole võimsatest mootoritest loobunud. Nõrgeim oli 258 hj V6 3.0 TD ja võimsaim – 550 hj V8 5.0 Supercharged. Kõik uue Range Roveri variandid olid varustatud 8-käigulise käigukasti ja standardse nelikveoga. Hoolimata oma juba selgelt luksuslikust iseloomust ja otsesest konkurentsist tollase Mercedese S-klassiga, säilitas Range Rover siiski oma maastikuomadused, saades maastikul väga hästi hakkama. Siin Mercedes oli kindlasti maha jäänud.

Are-Range-Rovers-peetakse luksuslikuks
Neljanda põlvkonna Range Rover

Range Rover täna – Rolex maasturite seas

Sellest ajast saati on BMW “kasutanud tühja raha”, sest Range Roveri järgmist versiooni nagu neljas põlvkond pole olnud. Sellest ajast peale on bränd oma portfelli värskendanud, pakkudes vahepeal erinevaid ebatavalisi variatsioone.

2005. aastal ilmus Range Rover Sport, ja hiljem selle uusim versioon Range Rover Sport SV, mida peeti margi ajaloo kiireimaks mudeliks. Loojad keskendusid klassikalisele luksus- ja maastikuomadustele, kuid sportliku iseloomuga.

Turule ilmus ka Range Rover Evoque – pere väikseim, pälvis tunnustust oma kompaktsete mõõtmete poolest, kuid säilitades kõik, mida neljandal põlvkonnal pakkuda on, rikastatuna loomulikult uusimate tehnoloogiliste ja disainisaavutustega.

Lõpuks naasis Range Rover oma juurte juurde Velariga – sai nime Range Rover Classicu prototüübi järgi 1970. aastatel. Velar täidab tühimiku Evoque’i ja Sporti vahel, luues omamoodi kahe mudeli hübriidi. Seda mudelit iseloomustab õhuke siluett ja kaasaegne interjöör, aga ka silmapaistev jõudlus.

Piiratud väljaandega sportmudel
Piiratud väljaandega sportmudel

Kas Range Rovereid peetakse luksuseks?

Reklaam
Modivo Ee

Kokkuvõtteks, jah! Range Rover on nüüd selgelt luksusautode segmendi auto, konkureerides selliste kaubamärkidega nagu Mercedes, Rolls-Royce ja Bentley.