Moncler Genius x Rick Owens, Jay-Z ja Mercedes-Benz?

190221105819 Moncler Genius 3
Foto edition.cnn.com

Itaalia luksusbränd Moncler alustab 2023. aastat hoogsalt. 20. veebruaril Londoni moenädalal esitleb ta end saates “The art of Genius”. Ta kutsub oma algprojekti kolm partnerit muusikatööstusest – Roc Nation, Jay-Z, Alicia Keys ja Pharrell Williams, aga ka tõelised hiiglased oma tööstuses: Adidas Originals, Palm Angels ja Mercedes-Benz. Kogu moemaailm ootab seda sündmust. Pole kahtlust, et nii suure kasvuga nimed aitavad brändi loomingulistesse kõrgustesse viia. Kust aga tuli Moncler Geniuse projekti idee ja kuidas mainitud kaasloojad kogu sellesse puslesse sobivad?

Moncler Genius ehk kuidas bränd on ajast ees

Moncler Genius on traditsioonidega projekt. See sai alguse 2018. aastal, kui tegevjuht Remo Ruffini kutsus mõjukaid disainereid ja mõtlejaid koostööd tegema. Selle tulemuseks olid igakuised kollektsioonid, mis olid täis ebatavalisi projekte. Ja kuigi algul peeti margi uut teed liiga ambitsioonikaks, töötab see tootmisviis hästi ka tänapäeval. Kindlasti ei kaota Moncler Geniuse kollektsioonid oma värskust. Huvitaval kombel moodustab Moncler Genius praegu 5–10 protsenti kaubamärgi kogumüügist.

Me võime seda öelda Ruffini Tänu oma loovusele ja avatumusele tööstustele lõi ta esimese kollektiivse koostööruumi moevaldkonnas. Ja see masin ei paista seisma jäävat: “2023. aastal astume Moncler Geniuse jaoks uude faasi” – need on sõnad brändi direktorilt ja presidendilt. Ja nii on meil veel üks üritus, millega tähistatakse seda kaunist ideed. Etendus toimub vähem kui 2 nädala pärast tohutus massiürituste korraldamise ruumis – “Londoni olümpia”.


allikas: www.teenvogue.com

Selle aasta staarivalik

Ei saa salata, et sel aastal saadavad brändi väga erinevaid tööstusharusid esindavad suurkujud. Mõned neist olid juba Moncleri tööga kokku puutunud. Williams oli üks brändi esimesi ja kaastöötajaid, samal ajal kui Alicia Keys juhtis Moncler Geniuse 2021. aasta digitaalset esitlust. Mercedes-Benzil on selles kõiges huvitav koht. Kuigi sellel ettevõttel on pikad moenädalate sponsorluse traditsioonid, pole see kunagi varem nende ajakavadesse ilmunud.

See aga ei tähenda, et mood oleks tagaplaanile tõrjutud. Tagasipöörduvad tööstuspartnerid on Hiroshi Fujiwara Frgmt ja Palm Angels, Pariisi tänavarõivaste bränd, mille asutas endine Moncleri kunstiline juht Francesco Ragazzi. Londoni ajal Moe nädal Moncleri kõrval esitlevad oma kontseptsioone ka teised kaubamärgid. Nende hulgas Adidas Originals ja Salehe Bembury, aga ka erakordne disainer Rick Owens. Tema installatsioon ilmus 2020. aasta veebruaris Moncleri näitusel.

Kuigi bränd ei avalda, mida nii värvika näitlejaskonnaga kollektsioonilt oodata on, üritab meedia paljastada paar kaarti. Praegu ütles Moncler, et kõik kaastöölised “esitlevad ümbritsevaid kogemusi ja etteasteid, mis esindavad nende loomingulisi nägemusi”. Samas puudub ametlik teave, kas Jay-Z, Keys või Williams – või teised muusikaartistid esinevad ürituse ajal otseülekandes.


allikas: www.vogue.it

Ühelt poolt on oodata erakordseid moeelamusi, teisalt on brändi disainid juba ammu moe enda piiridest väljunud. Rõhuasetus ühisloomele näib viitavat sellele, et uusi tooteid, olgu siis heli-, transpordi- või muudes kategooriates, toodavad kõik asjaosalised, mitte ainult bränd ise. Moncler loob riideid vastavalt oma ideedele. Samuti usuvad nad, et nende praegune töövorm võimaldab neil luua midagi, mida iga bränd üksinda ei suudaks saavutada.