Louis Vuittoni mikroskoopiline käekott
Üha sagedamini näeme moetööstuses brände oma toodetega katsetamas. Kuuleme muu hulgas nüüdseks kuulsaks saanud Balenciaga “Full Destroyed” mudeli plaadimüügist – lihtsalt määrdunud kulunud tossud. Oleme tunnistajaks, kuidas moe tegeliku olemise piirid muutuvad pidevalt. Üks selliseid uuendusi, mida meil on viimasel ajal olnud võimalus kogeda, on mikroskoopiline Louis Vuittoni käekott, mille laius on alla 0,03 tolli. Kott, kuigi selle formaadis oli vastuoluline, müüdi oksjonil üle 60 000 dollarit. Niisiis on meedias taas lahvatanud debatt selle üle, mis on ikka paeluv uudsus ja mis on vale turundusnipp?
Loominguline eksperiment
Louis Vuitton, kes soovib luua toodet, mida pole kunagi varem eksisteerinud, alustas koostööd Ameerika loomeettevõttega, mis on tuntud ebatavaliste ja uuenduslike projektide loomise poolest. MSCHF, nagu ettevõte kasutab lühendit, ühendab oma tegevuses kunsti, moe, popkultuuri ja tehnoloogilise innovatsiooni elemente. Nende projektid on sageli provokatiivsed ja tekitavad meediamaailmas diskussiooni. Üks kuulsamaid oli projekt “Püha Piibel”. Selle raames lõi grupp piiratud seeria spordijalatseid Nike Air Max 97. Jalatsid erinesid klassikalisest mudelist vaid selle poolest, et nende taldadele olid liimitud piiblilehed.
Selle kunstilise kollektiivi valik on luksusliku moemaja poolt kahtlemata huvitav käik. MSCHF-i loovjuht Kevin Wiesner märkis ise, et peab “kotti” selleks “lõbus objekt, sest see pärineb millestki rangelt funktsionaalsest”. Bränd selgitab, et soovis muuta traditsioonilist käekoti kontseptsiooni ja taandada selle ehtefunktsiooniks. Tegelikult meenutab Louis Vuittoni koti mikroskoopiline suurus ehteid, aga kuidas on lood selle funktsionaalsusega?
Louis Vuittoni mikroskoopiline kott – milline oli selle loomise protsess?
Grupp MSCHF andis oma loomingule nime “Mikroskoopiline käekott” (Luis Vuittoni mikroskoopiline käekott), väidab, et see on piisavalt kitsas, et läbida nõelasilma, ja on väiksem kui meresoola tera. Inimsilmale vaevu nähtav fluorestseeruv kollakasroheline kott põhineb populaarsel Louis Vuittoni disainil, kuulsal OnTheGo kotil. Selle valmistamisel kasutati kahe fotoni polümerisatsiooni, tootmistehnoloogiat, mida kasutatakse plastosade 3D-printimiseks mikroskaalal. Seda müüdi spetsiaalselt koos digikuvariga varustatud mikroskoobiga, mille kaudu oli võimalik kotti veidi suuremas formaadis näha. Alles siis ilmus selle pinnale iseloomulik “LV” monogramm.
“OnTheGo” kotimudel ise on kandekoti struktuuriga ehk õlal kantav suur kott. Iseloomustatud ristkülikukujuline ja valmistatud kvaliteetsest nahast või Louis Vuittoni kaubamärgi monogrammiga materjalist. Kotil on mahukas lukuga suletav põhisahtel ja sageli ka sisetaskud, mis aitavad sisu korrastada. See on populaarne tänu oma mahutavusele, stiilsele disainile ja äratuntavatele Louis Vuittoni kaubamärgi detailidele nagu iseloomulikud monogrammid, Damier mustrid või naturaalsest nahast valmistatud detailid.
Väike kott, suur hind
“OnTheGo” kott müüakse praegu täissuuruses hinnaga 3100–4300 dollarit. Kuid selle mikroskoopiline versioon, pani oksjonile Joopiter, veebioksjonimaja, mille asutas Pharrell Williams, müüdi 63 750 dollari eest. Hinnavahe tekitas internetis paraja tormi. Internetikasutajad olid nördinud absurdse summa pärast nii ebapraktilise eseme eest ja avaldasid meedias ebasoodsat arvamust moemaja uusima kontseptsiooni kohta.
“Kuna kunagine funktsionaalne ese nagu käekott muutub järjest väiksemaks, muutub selle staatus objektina üha abstraktsemaks, kuni sellest saab ainult kaubamärgimärk. Varasemad väikesed nahast käekotid nõudsid nende kandmiseks ikka kätt – muutusid ebafunktsionaalseks, ebamugavaks nende “kasutaja” jaoks. Mikroskoopiline käekott viib selle loogilise lõpuni. Praktiline ese taandub ehteks ja kogu selle oletatav funktsioon aurustub; luksuskaupade puhul kuulub kasulikkus inglitele” – kirjutas bränd vastuseks kõigile negatiivsetele kommentaaridele uue toote kohta.
Tundub, et mikroskoopiline kott viitab uuendustele ja tehnoloogilistele uudsustele. Kindlasti on sellest saanud juba pikka aega kestnud elav arutelu moe funktsionaalsuse üle. Võib-olla tahab Louis Vuitton selle tootega näidata, et piir moe vahel liigub koos tarbijate eelistustega. Ja lõpuks ostis keegi selle tillukese koti ja maksis selle eest märkimisväärse summa.
Jäta kommentaar