Keringi konglomeraat kliimaotsusega

191104104659 Wan Yunfeng 4
Foto edition.cnn.com

Kering on Prantsuse luksuskonglomeraat, kuhu kuuluvad moehiiglased nagu Gucci, Saint Laurent, Alexander McQueen või Balenciaga. Koos LVMH-ga on need kaks suurimat luksusmoele keskenduvat kontserti. Seda juhib François-Henri Pinault, kes juhib ka samanimelist sihtasutust, mis tegeleb naistevastase vägivalla probleemiga kogu maailmas. Lisaks tegeleb konglomeraat paljude muude ühiskondlike tegevustega, toetab noorte talentide arengut ja teeb koostööd kunstiülikoolidega.

6 François Henri Pinault
Foto draperline.com

Eelmisel reedel võttis Kering ametlikult kohustuse vähendada 2035. aastaks kasvuhoonegaaside heitkoguseid 40%. See idee sobib vastutustundliku luksuse visiooniga ja täiendab selle arendavat visiooni säästva arengu strateegia. See on tohutu samm kliimarevolutsiooni suunas moetööstuses. Mida Kering täpsemalt lubab ja millist mõju see otsus avaldab?

Luksuslik mood ja atmosfäär

Kuidas moetööstus kliimat mõjutab? Meil on nüüd piisavalt teavet, et teada saada, et mood on meie kliimas toimuvate negatiivsete muutuste peamine tegur. Arvatakse, et moetööstus vastutab koguni 2–8 protsendi ülemaailmse CO2 heitkoguse eest. Perspektiivis on see midagi enamat kui õhu-, mere- ja laevandus kokku. Veetarbimise statistika on veelgi šokeerivam – tööstus kasutab aastas ligikaudu 215 triljonit liitrit vett.

Lisaks toodetakse kiirmoerõivaid tohutul hulgal ja üle poole maailma toodangust läheb prügimäele. Kõik see aitab kaasa kaupade tarbimise massilisele suurendamisele. Luksustooted on kindlasti vastupidavamad. Keskendudes kvaliteetsetele materjalidele, on need ehitatud nii, et need kestavad kauem kui massituru kaubad. Ja see omakorda nõuab väiksemat nõudlust põletamise ja tekstiilijäätmete järele. Lisaks tähendab luksusrõivaste elitaarsus, et neid tooteid on saadaval palju väiksemates kogustes.

Foto savoirflair.com

Seega, kuigi luksusmoesegment aitab kahtlemata kaasa kliimakatastroofi tekkele, on see protsent palju väiksem. Eksklusiivsed kaubamärgid saavad endale lubada vähem spetsialiseeritud ja hästi valmistatud tooteid. Enamik neist on juba astunud samme kliimaolukorra parandamiseks, teades, et nad saavad kliima heaks tegutseda isegi siis, kui sellega kaasnevad kasvavad kulud.

Tasakaalustatud areng

Ülemaailmsed luksusmoe gigandid on juba mitu aastat aeglaselt sisenenud säästva arengu teele. Selgub, et Kering polnud esimene, kes oma avaldust tegi, LVMH on juba mõnda aega püüdnud vähendada ka 1. ja 2. ulatusega heitkoguseid (kasvuhoonegaaside heitkogused energiakasutusest tehastes ja kauplustes). 50% võrra 2026. aastaks eesmärk on vähendada 3. ulatuse kasvuhoonegaaside heitkoguseid lisandväärtusühiku kohta 2030. aastaks 55%.

Prada püüab ka vähendada oma süsiniku jalajälge, mis on juba 2021. aastal saavutanud eesmärgi muuta oma iseloomulik nailonrõivaste ja aksessuaaride sari täielikult ümbertöödeldud materjaliks. Praegu toodab bränd igal aastal üle 100 miljoni jardi Re-Nylon kangast plastikust ja tarbejäätmetest.

Mida Kering plaanib?

“Seame nüüd selle uue absoluutse eesmärgi, mis hõlmab kasvuhoonegaaside protokolli vahemikke 1, 2 ja 3, sest kui tahame oma ülemaailmseid ettevõtteid tõeliselt dekarboniseerida, peame liikuma süsinikuintensiivsuse vähendamiselt absoluutsele vähendamisele,” ütles François-Henri. Pinault.

allikas: ANIMA ANIMUS

Nagu me mainisime, juhib Kering luksusettevõtteid, sealhulgas, kuid mitte ainult Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Alexander McQueen. Selle mõju kaubamärkidele ja nende poliitikale on märkimisväärne, seega viitab see kõik positiivsetele muutustele tulevikus. Keringil on kavas avaldada oma säästva arengu aruanne aastateks 2020–2023, milles kirjeldatakse tema uut bioloogilise mitmekesisuse strateegiat. Kering demonstreerib taas oma pühendumust positiivsete muutuste ja mõjude toomisele tööstusharudesse. See samm kannab lähitulevikus kahtlemata vilja.