Versace kaubamärgi lugu: Noorest rätsepast moeikooniks

Versace kaubamärgi ajalugu
allikas: papermag

On teatud kaubamärke, mis paistavad silma kõigist teistest, muutudes stiili ja luksuse ikoonideks. Üks selline ainulaadne juhtum on Versace. Versace kaubamärgi ajalugu algab tagasihoidliku algusega ja muutub looks kirest, julgusest ja erakordsest ilust. Tänapäeval on bränd tuntud oma ekstravagantse stiili, ekspressiivsete mustrite ja suurepärase meisterlikkuse poolest. Selle sildi taga on ka suurepärane visioon ja pärand, mis on kestnud palju aastaid. Kuidas suutis Gianni Versace luua selle ajatu moeimpeeriumi?

Brändi algus

Versace’i kaubamärgi ajalugu sai alguse Itaaliast ja selle erakordse ettevõtmise peategelane oli Gianni Versace. 2. detsembril 1946 Itaalias Reggio di Calabrias sündinud ta oli neljast õest-vennast kolmas. Ta demonstreeris juba varakult huvi moe ja kunsti vastu, ja tema päris riiete kujundamine oli minu kirg. Kõik sai alguse väikesest rätsepatöökojast, kus Gianni töötas valitud klientide grupile oma esimeste kavandite kallal. Ta kasvas üles oma ema rätsepatöökojas.

Versace kaubamärgi ajalugu
Versace kaubamärgi ainulaadne ajalugu
allikas: www.wwd.com

Tal avanes võimalus oma karjääri arendada 1972. aastal, kui talle tehti pakkumine luua Milanos oma rõivakollektsioon. Varsti pärast seda asus ta tööle kuulsate moemajade disainerina nagu Florentine Flowers või Callaghan. Giannile meeldis algusest peale end luksusega ümbritseda. Ta lõi oma kavandid erakordselt julgelt, et rõhutada naiste ilu ja siluette. Ta oli suur arhitektuuriarmastaja ja ammutas inspiratsiooni barokiajastust, mille mõju oli näha ka tema moekujundustes.

Mis põhjusel suur talent ja loovus noor Gianni andis end kiiresti tunda. Tal oli erakordne esteetikatunnetus ja uskumatu kirg töö vastu. Peagi saavutas ta selles valdkonnas tunnustuse, mis võimaldas tal avada Milanos oma butiik, mille ta nimetas enda järgi – Versace. Päris üksi ta seda siiski ei teinud – ta asutas kaubamärgi 1978. aastal koostöös oma õdede-vendadega. , Donatella ja Santi Versace. Gianni noorem õde ja muusa võtsid kaubamärgi reklaamimise enda kanda, vanem vend aga hoolitses Itaalia impeeriumi rahaasjade eest.

Brändi ekstsentriline stiil

Versace pälvis algusest peale tunnustust oma originaalse disaini ja julge, isegi ekstsentrilise lähenemise tõttu moele. Gianni kasutas innukalt kreeka mütoloogiale, kultuurile ja kunstile viitavaid motiive, mis pälvisid kuulsuste, muusikastaaride ja suursaadikud kaubamärgid. Ta ise uskus, et üks suurimaid jõude, mis ei juhi mitte ainult moodi, vaid kogu maailma, on seksapiil. Bränd sai kiiresti äratuntavaks tänu iseloomulikele mustritele, nagu Medusa, kreeka motiivid või logo, millel on iseloomulik kiri “VERSACE”.

Aja jooksul armusid staarid brändi selle väljendusrikkuse tõttu ning selle looming hakkas ilmuma punastel vaipadel ja ajakirjade kaantel. Lisaks mängis Gianni Versace selle nähtuse loomisel võtmerolli “supermodellid” aastatel 1990. Tema saadetes esinesid suurimad modellistaarid, nagu Naomi Campbell, Cindy Crawford, Linda Evangelista ja Claudia Schiffer. Nii nagu tänapäeval, reklaamivad kampaaniad näiteks kuulsaid nimesid väljastpoolt tööstust sportlased Calvin Kleinis, nii tegid seda varem maailmatasemel mudelid.

Edu tee Versace'i kaubamärgi lugu
Tee eduni – Versace kaubamärgi ajalugu
allikas: othermag.com

Versace’i kaubamärgi ajalugu on läbi imbunud tragöödiast

Kahjuks pidid brändi uuesti määratlema alles tulevased sündmused. Vähem kui kaks aastakümmet pärast Versace loomist mõrvati Gianni Miamis traagiliselt. 15. juulil 1997 lasti disainer maha oma Miami Beachi kodu trepil, kui ta naasis oma tavapäraselt hommikuselt jalutuskäigult piki kalju Floridas Ocean Drive’is. 2018. aastal esilinastus Ryan Murphy sari “American Crime Story: The Assassination of Versace”, milles tegija esitas üheaegselt olulisi hetki ohvri ja tapja Giovanni Versace ja Andrew Cunanani elust.

Kuigi see oli moemaailma jaoks mõeldamatu kaotus, ei andnud bränd alla, jätkates oma ainulaadset pärandit. Brändi tüüri võttis üle Donatella Versace, kes näitas kiiresti, et temas on ka annet ja karismat küllaga. Donatella osutus andekaks disaineriks jata jätkas oma venna pärandit, tutvustades uusi rõivasarju, aksessuaare ja parfüüme. Tema juhtimisel on Versace säilitanud oma positsiooni ühe olulisema ja mõjukama moebrändina maailmas.

Versace uus ajastu

Donatella eestvedamisel laiendas bränd oma pakkumist uute tootesarjadega. Tutvustati haute couture kollektsioone, casual line, spordisarja, aga ka meeste-, naiste- ja lastekollektsioone. Donatella oli suuresti seotud kaubamärgi ülemaailmse laienemisega. Uued Versace butiigid on avatud maailma suuremates linnades, nt New York, Pariis, Tokyo, London või Hongkong. Bränd on muutunud kättesaadavaks laiale rahvusvahelisele klientidele.

Oluline on see, et disainer jätkas oma venna loomingulisust, kuid tutvustas samal ajal ka enda vaatenurka moele. Tema kujundusi iseloomustas romantilisem ja peenem lähenemine, kuid säilitas siiski ainulaadse stiili ja ekstravagantse esteetika, mille eest kaubamärki hinnati. Donatella tutvustas uusi tehnoloogiaid ka tootmises ja disainis. Pärast Gianni surma hakkas bränd oma toodete valmistamisel kasutama kaasaegseid materjale, trükitehnikaid ja uuenduslikke lahendusi, mis võimaldasid luua järjest arenenumaid kollektsioone.

Lisaks mõistis uus loovjuht suurepäraselt kuvandi jõudu ja nn kuulsust moes. Ta tegi koostööd paljude staaride ja kuulsate tegelastega, kes reklaamisid moemaja selle saadikutena. Donatella ise osales ka meelsasti erinevates heategevuslikes ja ühiskondlikes tegevustes. Seetõttu toetab Versace kaubamärk paljusid organisatsioone ja algatusi, mis keskenduvad haridusele, tervisele ja keskkonnakaitse.

Versace'i kaubamärgi ajalugu täis kirge ja pühendumust
Versace’i kaubamärgi ajalugu täis kirge ja pühendumust
allikas: vogue.com

Töö täis inspiratsiooni

Pärast aastaid kestnud ebakindlust, hirmu ja võitlust sõltuvusega uskus Donatella Versace oma venna ainulaadsesse töösse ja iseendasse. Praegu on disaineril ka tugevate ja mõjukate naiste toetus. Ta ei säilita mitte ainult pikaajalisi sõprussuhteid 80ndate ja 90ndate supermodelliikoonidega, vaid pälvib ka tänapäeva tippmodellide poolehoiu, kes moodustavad tema moeimpeeriumi aluse. Tema kogemused ja aastate jooksul arenenud erakordne esteetikatunnetus on see, mis on tänases brändikäsituses nähtav.

Versace kaubamärgi ainulaadset ajalugu rikastavad õdede-vendade vahelised erakordsed suhted, mis on täidetud armastusega üksteise ja moe vastu. Tõepoolest, suurepärane disainer ja tema kaheksa aastat noorem õde olid praktiliselt lahutamatud. Lapsena oli ta Gianni esimene modell ja ta õppis, kuidas tema figuurile kangast kinnitada. “Kui ma ühel päeval abielluksin, valiksin sellise tüdruku nagu Donatella,” tavatses Gianni öelda. Donatelle’i kutsuti ka tema passiks naiste maailma. Võib-olla sai noor disainer just tänu oma armastatud õega koos veedetud hetkedele teada naiste vajadused ja nõudmised, sealhulgas moe.

Versace kaubamärgi ajalugu – milline on see täna?

Kahtlemata on Versace kaubamärgi ajalugu lugu julgusest, kirest ja loovusest, mis sai alguse tagasihoidlikust algusest. Tema mõju moemaailmale on vaieldamatu ning ühest noorest rätsepast alguse saanud pärand, mis kestab palju aastaid. Versace ei ole lihtsalt bränd, see on ainulaadse visiooni ja ilu sümbol ning oluline hääl, mis on valmis mõjutama muutusi tööstuses. Huvitav on ka see, kuidas kaasaegsed kaubamärgid lähevad oma tööstusharust kaugemale. Suurepärane näide sellest võib olla rannaklubi mõne teise kuulsa moemaja lipu all – Fendi. Kokkuvõtteks võib öelda, et kuigi Versace moemaja jääb Versace perekonna omandiks ja jätkab oma laienemist, kaotamata oma iseloomulikku stiili ja klassi.