“Emilia Perezi” triumf Cannes’is

Emilia Perezi triumf Cannes'is
Foto hollywoodreporter.com

Eile õhtul lõppes 77. korda toimunud Cannes’i rahvusvaheline filmifestival. Üks tema üllatustest osutus suurepäraseks “Emilia Perezi” triumf Cannes’is, mille tootjaks on Saint Laurent Productions. See film võitis kolm mainekat auhinda, rõõmustades nii publikut kui ka kriitikuid. Filmi edu pole mitte ainult suur saavutus filmimaailmale, vaid ka suur au luksusrõivabrändile. Kuulsa moemaja filmiosakond Saint Laurent Productions tõestas, et loovust saab sama tõhusalt üle kanda ka kinoekraanile.

Kahe prestiižse auhinna võitmine ühel maailma tähtsaimal filmifestivalil rõhutab, kui pühendunud on Saint Laurent kunstiprojektidele kõrgeimal tasemel. Auhind parima stsenaariumi ja näitlejatöö eest ning Kuldne palmioksa parimale filmile need tõestavad lavastuse suurepärast kvaliteeti ja sügavat mõju vaatajatele ja kriitikutele. Triumf “Emilia Perezi” edu Cannes’is on ühtlasi kinnitus Audiardi andekusele ja suurepärasele näitlejatööle. Film läheb kindlasti kinoajalukku uuendusliku lavastusena, mis puudutas publiku südameid üle kogu maailma.

Cannes’is valitsevad naised

77. rahvusvahelise Cannes’i filmifestivali žürii, mida juhib “Barbie” režissöör Greta Gerwig, otsustas austada silmapaistvat näitlejatööd enneolematul viisil. Selle asemel, et anda auhind ühele näitlejannale, otsustas žürii tunnustada kõiki nelja peamist naiserolli. Seega sai auhinna: Karla Sofía Gascón, Selena Gomez, Zoë Saldañy ja Adriana Paz. Nagu Gerwig rõhutas: “Tahtsime hinnata naiste näitlemise jõudu, mis on selles filmis ainulaadne. Iga näitleja toob sellesse loosse midagi ainulaadset ja koos luuakse midagi transtsendentset.”

Saint Laurent Productions ja Emilia Perezi triumf Cannes'is
Foto festival-cannes.com

See on Cannes’i filmifestivali jaoks ajalooline hetk, kuna Karla Sofía Gascónist saab esimene transsooline näitlejanna, kes auhinna saab. Lõputseremoonial võlus ta kõiki mustas Saint Laurent’i trikookleidis, mis oli kaunistatud messingist kõrvarõngaste ja kätistega ning klassikaliste lakkpumpadega. Näitlejanna viitas oma avalduses osavalt auhinnatud filmi sõnumile.

“Ma tahan, et te usuksite, nagu filmis “Emilia Perez”, et sa saad alati areneda, et igaüks võib saada paremaks inimeseks. – ütles Gascón. “Ta pöördus ka nende poole, kes on transkogukonda kahjustanud: “Te kõik, kes olete meid kannatama pannud, on aeg muutuda.”” Žürii otsus austada kõiki “Emilia Perezi” näitlejannasid pälvis tohutu aplausiga. Seda peetakse ilmselt oluliseks sammuks suurema esindatuse ja kaasatuse suunas kinos.

“Emilia Perezi” triumf Cannes’is ja lavastaja loorber

Lisaks pälvis “Emilia Perezi” triumfi eest Cannes’i festivalil žürii preemia kogenud prantsuse lavastaja Jacques Audiard. See oli tema 30-aastase karjääri kulminatsioon. See on ainulaadne eristus, arvestades, et festivalil antakse traditsiooniliselt välja vaid üks auhind filmi kohta. Audiard ei varjanud seda vastu võttes oma emotsiooni. Ta tunnistas, et see on tema kauaaegsete unistuste täitumine ja ta pole kindel, mida ta oma ülejäänud eluga nüüd peale hakkab.

@SaintLaurent

Samal ajal kasutas režissöör võimalust teha publikule üleskutse kino kaitseks. Ta rõhutas, et selle kunsti tulevik peitub kinodes, kus vaatajad saavad täielikult filmimaailma sukelduda. Kodus, telefon käes, filmide vaatamise suhtes oli ta kriitiline, väites, et see vorm pole kinokogemusega võrreldav. Audiardi sõnad pälvisid publiku ja filmitööstuse suure aplausi. Paljud inimesed nägid neid kino ja selle väärtuste manifestina ajal, mil voogedastusplatvormide ja koduse meelelahutuse üle domineeriti.