“Diori kruiis” 2024 – teel Mehhikosse
Dior kui üks maailma tuntumaid moebrände esitleb oma kollektsioone sageli moeetenduste ja nn moenädalate ajal. Sellegipoolest korraldavad nad ka eriüritusi, näiteks puhkuselaevade näitusi, kus saab näha nende kavandeid. Ja nagu selgub, läheneb selline kruiis kiiresti. Moemaja avalikustas oma kollektsiooni “Diori kruiis” 2024 esitab sisse Mexico City 20. mai. Täpset asukohta me veel ei tea.
Traditsiooni jätk
Kellel on olnud võimalus brändi tegemistesse süveneda, teavad, et selle kunstiline juht Maria Grazia Chiuri ühendab oma loomingukäsitluses moe kultuuri ja kunstiga. Tegelikult on ta selle kaubamärgi pardal olnud alates 2016. aastast. Nende kogudes Chiuri viitab sageli erinevate piirkondade ja rahvaste ajaloole, traditsioonidele ja kultuurile. Ta käsitleb sageli ka selliseid sotsiaalseid probleeme nagu sooline võrdõiguslikkus, feminism ja mitmekesisus. Tema kollektsioonid Diorile peegeldavad tema tugevaid tõekspidamisi ning on loomulikult moekriitikute ja bränditoetajate seas tunnustust kogunud juba aastaid.
allikas: vogue.co.uk
Pärast tema kollektsiooni Marrakechi, Ateena ja Sevilla kruiisile viimist avanes meil eelmisel sügisel võimalus näha Diori näitust Mumbais. See toimus koostöös Chanakya, Mumbai ateljee ja käsitöökool naistele. Selle ajal ebatavaline India tikandid olid kohandatud Diori eksklusiivsele stiilile. Sel aastal jätkab disainer koostöötraditsiooni kohalike meistritega.
“Dior Cruise” – Mehhiko pole enam ainult minu mõtetes
Selgub aga, et tänavune üritus pole moemaja esimene kokkupuude selle Ladina-Ameerika riigiga. Prantsusmaa linnas Chantilly’s esitletud 2019. aasta kevadkollektsioonist “Dior Cruise” otsis disainer inspiratsiooni “escaramuzas” – traditsioonilised Mehhiko naised hobustel. “Minu jaoks on eskaramuzade juures kõige paeluvam see, et nad tegelevad spordialaga, mida üldiselt peetakse “macho” pärusmaaks, ning nad teevad seda traditsioonilistes, erakordselt kaunites ja naiselikes kleitides” – need on Chiuri enda sõnad.
Seetõttu ilmusid tema modellid Chateau de Chantillysse, kandes nende kleitide erinevalt kaunistatud ja muudetud versioone. Mehhiko amatsoonide rõivaid analüüsides süvenes loovjuht veidi ajaloosse. Ta õppis ka stiiliadelitas– naissõdurid, kes võitlesid Mehhiko revolutsiooni ajal aastatel 1910–1920. Need naised olid tuntud kirg punaste huulte, massiivsete hõbeehete ja volüümikate tikitud seeliku vastu.
Turismibuum
Huvitav aspekt brändinäituste jaoks ebatavaliste sihtkohtade valimisel on koha enda reklaamimine. Diori showd on moemaailma tohutud sündmused, millest võtavad osa disainerid, moetoimetajad ja kuulsused üle kogu maailma. Sellise ürituse korraldamine tõmbab loomulikult meedia tähelepanu, mis aitab kaasa turismitulude potentsiaalsele kasvule. Tundub, et see on seda tüüpi projektide lisaeelis ja praegune kunstiline juht on sellest suurepäraselt teadlik.
„Maria Grazia Chiuri jaoks on iga kruiisikollektsioon nagu unistuste kaart, maailma oskuste ja kultuuride tähistamine. Selle ainulaadse etenduse jaoks, mida esitletakse Mexico Citys,maja soovib avaldada austust Mehhiko pärandi hiilgusele. Nende põnevate dialoogide kaudu tõstab loovjuht esile selle riigi sümboolseid kujusid ja loovust, mis on olnud Diorile südamelähedane alates maja asutamisest 1947. aastal, seisab moemaja ametlikus avalduses.
Jäta kommentaar