Couture Week SS23 ehk moemuljete jõud
Järjekordne moenädal Pariisis on lõppenud, kuid emotsioonid on endiselt elus. Moemaailmal oli lõpuks võimalus näha tuleva aasta kevadkollektsioone. Alates esmaspäevasest vastuolulisest Schiaparelli show’st ja jätkudes neljapäeva õhtul Fendi show’ga, toimus Pariisi catwalkil palju. Nende nelja päeva jooksul toimunud 29 couture show’l oli meil võimalus näha palju hingematvat loomingut ja disainerite käsitsi õmmeldud aksessuaare.
Sellegipoolest pöörati tähelepanu ka sotsiaalmeedia laastavale mõjule sellele, mis varem toimus suletud uste taga. Couture’i moenädalad on oma elitaarsuse tõttu ümbritsetud märkimisväärsete poleemikatega ning seekordne Prantsuse avangardmoemaja Schiaparelli show äratas samuti nördimust. Kahtlemata väljus tänavune üritus kaugelt staaride ja valdkonna mõjukate inimeste ringist.
Couture nišiturg
Couture Fashion Week on moetööstuse üks olulisemaid sündmusi. See toimub kaks korda aastas ja on eksklusiivseima moe esitlus – peadpööritavate summade eest müüdavad käsitöörõivad. Pealegi viitab termin couture ise ainult eritellimusel toodetud rõivastele ja on vastand nn “käimiseks valmis” mood, kõigile avalikult kättesaadav.
Tihti räägitakse, et couture show on ka võimalus laiendada müügiturgu staaride ja kuulsuste seas. Olenemata selle eksklusiivse sündmuse põhjusest, vaatame mõnda huvitavat kollektsiooni, mis meelitas Pariisi rahvast.
Loomade aktsent Schiaparelli kollektsioonis
Suurima meediakajastuse sai kahtlemata Schiaparelli moemaja esitletud kollektsioon. Roseberry kaubamärgi loovjuht otsustas oma uuendusmeelsust väljendada, kaunistades modellide kleidid loomapeadega. Kinnitatud lõvid, pantrid ja hundid on valmistatud käsitsi nikerdatud vahtplastist, villast ja siidist kunstkarusnahast. Kõik see lisas loomamannekeenidele erakordset realistlikkust.
Peale selle, et siluetid olid täis sürrealistlikke aktsente, viitasid need ka põrgu sümboolikale Dante “Jumalikust komöödiast”. Catwalk’il olid tohutud ehtevormid ja maskid, ülimalt piiritletud vöökohaga rõivad ja ülikonna huvitavad variatsioonid. Üks on kindel, Schiaparelli mood ei jõudnud kunstile niivõrd lähedale, kuivõrd sellest sai kunst.
Sellest hoolimata pälvis saade väga vastaka vastukaja. Imetlus- ja tunnustussõnad segunesid skandaaliga, mis oli seotud loomasümboolika kasutamisega rõivaelemendina. Olulised on aga Institut Français de la Mode professori Benjamin Simmenaueri sõnad:
“Couture’i eesmärk ei ole tavaliselt ühiskonna peegeldamine. See on valmisrõivaste roll. Couture on pigem käsitöö tähistamine, mistõttu couture tavaliselt laineid ei löö. Schiaparelli skandaal tundus couture’i jaoks midagi uut.”
Vapustav maastik
Couture Fashion Week ei puuduta aga ainult riideid. Dior Koos naistekollektsioonide kunstilise juhi Maria Grazie Chiuriga näitas ta maailmale kollektsiooni, mis on loodud austusavalduseks suurepärastele esinejatele: prantsuse tantsijale Josephine Bakerile, prantsuse näitlejannale Marpessie Dawnile ja Ameerika lauljale Eartha Kittile. Kollektsioon täis kontraste.
Mustvalged liibuvad siluetid, mida saadavad ülisuured, pehmed, sensuaalsed kleidid otse meeste garderoobist laenatud siluettide kõrval. Ja kõike seda täiendas kunstnik Mickalene Thomase toodetud erakordne komplekt, mis esitles Aafrika-Ameerika naiste hiiglaslikke portreesid, “sümboliseerides uut naiste panteoni”.
Omakorda juhul Chanel, lavakujundus koosnes prantsuse kunstniku Xavier Veilhani papist, puidust ja paberist valmistatud suurtest liikuvatest skulptuuridest, mis on inspireeritud naiste majorette kostüümidest paraadidel. Modellid olid omakorda riietatud suurejoonelistesse kübaratesse, kikilipsudesse, satiinist keebidesse, plisseeritud seelikutesse, litritesse ja alusseelikutesse.
Jäta kommentaar