Hugo Bossi ajalugu, kes oli kaubamärgi asutaja?

Lugu Hugo Bossist, kes oli kaubamärgi asutaja
Foto hugoboss.com

Ettevõtetele mõeldes unustame sageli inimesed nende loomise taga. Ja nende nimed ei esinda mitte ainult riideid, vaid ka kogu ajalugu ja ainulaadset missiooni, millest sai sageli kogu nende elu. Hugo Ferdinand Boss on tegelane, kellel oli kahtlemata tohutu mõju moemaailmale ja rõivatööstusele. Tänapäeval on tema nimi elegantsi ja luksuse sünonüüm ning tema asutatud bränd on üks äratuntavamaid stiilisümboleid maailmas. Nii et meist ees Hugo Bossi lugu, selle asutaja elu- ja töölugu. Uurime välja, millest sai alguse kaubamärk, millel on täna turul nii tugev positsioon.

Süütu algus – Hugo Bossi lugu

Hugo Ferdinand Boss sündis 8. juulil 1885 Saksamaal Metzingenis. Nagu paljud paljutõotavad disainerid, ilmutas ta juba varakult huvi moe ja rätsepa vastu. Tema esimene töökogemus oli seotud töötamisega… kohaliku rätsepa õpipoiss. Seal omandas ta oma esimesed oskused, mis aitasid kaasa maailma ühe tunnustatuima rõivabrändi loomisele.

Ta avas oma rätsepatöökoja kohalikus linnas alles 1924. aastal, olles 41-aastane. Oma tegevuse algusaastatel oli ta spetsialiseerunud eelkõige meesterõivaste tootmisele tööriided, spordiriided ja vihmamantlid. Sõdadevahelisel perioodil saavutas bränd Saksamaal populaarsuse, pakkudes kvaliteetseid rõivaid taskukohaste hindadega. Siin võtab lugu aga ootamatu pöörde.

Lugu Hugo Bossist ja selle erakordsest asutajast
Lugu Hugo Bossist ja selle ainulaadsest asutajast
allikas: group.hugoboss.com

Sõja-aastad ja sõjajärgsed tagajärjed

Pärast lühikest pankrotiperioodi, mille põhjustas suur majanduskriis, taasalustas Boss ettevõtte 1931. aastal. Ta kirjutas ka siis alla leping Saksamaa natsirežiimiga SA (Sturmabteilung) ja SS-i (Schutzstaffel) vormirõivaste tootmiseks. Tasub rõhutada, et ta ei olnud NSDAP (Saksamaa Töölispartei) liige, kuid tegi natsirežiimiga koostööd majanduslikust veendumusest. Sellele vaatamata tekitas see tegevus märkimisväärset poleemikat.

Kogu II maailmasõja vältel tootis Hugo Boss Saksa sõduritele vormirõivaid. Pärast selle lõpetamist arreteerisid liitlased Bossi ja kuulasid nad üle seoses tema rolliga natsirežiimi toetamisel. Lõppkokkuvõttes leiti, et ta oli kaasosaline ning talle määrati rahatrahv ja äritegevuse keeld. Ja ometi ei lõppe Hugo Bossi ajalugu sellega, kaubamärgi tegelik areng oli alles ees.

Hugo Bossi lugu – naasmine moemaailma

Pärast sõjajärgset perioodi otsustas Hugo Boss naasta moetööstusesse, lootes selles valdkonnas positiivset vastuvõttu. 1950. ja 1960. aastad olid aeg, mil ettevõte keskendus meeste ülikondade tootmisele, millest sai suurepärane strateegia. 1953. aastal esitles bränd esimest meesteülikonda nimega “Bossi ülikond”, millest sai peagi meeste elegantsi sünonüüm.

1967. aastal võtsid ettevõtte juhtimise üle asutaja lapselapsed – Jochen ja Uwe Holy, kes otsustas oma mainet parandada, määrates saadikuteks Sylvester Stallone ja kuulsad vormel 1 piloodid.Varsti pärast seda hakkas bränd arenema välisturgudel ja saavutas populaarsuse USA-s, kus lõi oma esimese naistele mõeldud kollektsiooni. . Suurima populaarsuse tõid aga elegantsed meesterõivad – peamiselt ülikonnad, mantlid ja jakid. Järgnevatel aastakümnetel laiendas kaubamärk Hugo Boss oma pakkumist naiste kollektsioonidele, parfüümidele ja aksessuaaridele.

Pärast uue juhtkonna ametisse asumist toimus ettevõttes mitmeid olulisi muudatusi ja struktuuride ümberkorraldamise protsess. See omakorda aitas kaasa Hugo Bossi kui mitmekesise pakkumise ja globaalsema kuvandi rahvusvahelise rõivabrändi kujunemisele. Sellest ajast alates on bränd jätkanud oma laienemist välisriikidesse, säilitades oma positsiooni moemaailmas. 1993. aastal müüdi ettevõte Itaalia moekontsernile Marzotto Siiski jäi ta endiselt aktiivseks rahvusvahelisel turul.

Hugo Bossi loo tõusud ja mõõnad
Tõusud ja mõõnad – Hugo Bossi lugu
allikas: 20thcenturyjames.tumblr.com

Unikaalne pärand

1985. aastal suri suurepärane disainer, kes jättis endast maha pärandi, mis kujundab jätkuvalt moemaailma. Kes oli Hugo Bossi asutaja? Tegemist on mitmemõõtmelise ajalooga kujuga, kes alustas oma karjääri rätsepatöös, kuid sai kiiresti üheks luksuse sümboliks moemaailmas. Vaatamata vaidlustele Teise maailmasõja ümber ei saa eitada selle mehe panust rõivatööstusesse. Hugo Bossi lugu on näide sellest, kuidas üks inimene saab mõjutada moodi ja kultuuri mitme põlvkonna vältel. Kahtlemata jääb see nimi kauaks meelde, inspireerides järgmisi põlvkondi disainereid ja moesõpru.

Praegu on Hugo Bossil erinevaid tootesarju nagu BOSS, HUGO, BOSS oranž ja BOSS roheline. Igal neist ridadest on oma ainulaadne stiil ja need on suunatud erinevatele kliendirühmadele. Bränd on luksuse, stiili ja suurepärase kvaliteedi sümbol. Selle ajalugu, toodete kvaliteet ja tugev maine on teinud sellest moe- ja parfüümitööstuse ühe liidri. Lisaks on bränd tuntud oma pühendumuse poolest ökoloogiale ja säästvale arengule, samuti kunsti ja kultuuri arendamisele – ettevõte rahastab kunstnike konkurssi Hugo Bossi auhinnale. Ja see kõik poleks võimalik ilma ühe mehe tohutu kire ja kohati märkimisväärse ohverduseta.