Ferrari ajalugu
Veripunane, aukartustäratav, kiire ja ilus, õõtsuva kõlaga. Ferrari Cilindri V12 paneb sõna otseses mõttes autospordihuviliste kujutlusvõime põlema. Auto peegeldab selle Itaalia margi filosoofiat. Ferrari ajalugu see aga kinnitab, et visioon, kirg ja julgus muutuvad millekski ajatuks. Ferrarist Enzo juhtimisel sai legend ja tema poja juhtimisel jätkab see tõelise autosõidu traditsiooni. Ferrari Cilindri V12 see on juba mitu aastat ette välja müüdud.
Ferrari ajalugu – visioon ja julgus
Unistus on punane. Kuigi Enzo Ferrari puhul ei olnud tema autodele nii iseloomulik värv täielikult tema valik, on see muutunud selle legendi sünonüümiks. Ferrari ajalugu on erakordne. See on julguse, visiooni ja oma unistuste järgimise tee. Lugu sellest edu ja ainulaadsus.
Kõik sai alguse 1898. aastal sündinud suurte unistustega mehest Enzo Ferrarist. Enzo, kes polnud mitte ainult andekas võidusõitja, vaid ka Alfa Romeo müügimees, asutas 1929. aastal Scuderia Ferrari – võidusõidumeeskonna härrased. Vahetult pärast seda, kui Alfa Romeo 1933. aastal võidusõidust loobus, sai Scuderia Ferrarist Alfa Romeo mitteametlik esindaja rajal, saavutades palju võite.
1937. aastal aga likvideeriti Scuderia Ferrari ja Alfa Romeo võttis selle enda alla. See ei peatanud Enzo. Otsustades käia oma teed, lahkus ta 1939. aastal ettevõttest ja asutas oma ettevõtte Auto Avio Costruzioni. Konkurentsikeelu kokkuleppe tõttu ei saanud ta Ferrari nime kasutada veel neli aastat. Teise maailmasõja ajal tootis ettevõte armee jaoks lennukimootoreid ja tööriistu, mis võimaldas kaasata kapitali tulevaste ettevõtmiste jaoks. 1943. aastal viidi tehas liitlaste pommitamise kartuses üle itaalia keel Maranello, kus Ferrari tegutseb tänaseni.
Sinu enda tee
1947. aastal sai Enzo oma loomingule lõpuks oma nime panna ja sündiski Ferrari, uue V12 mootoriga 125 S. Ettevõte saavutas kiiresti maine oma autode kõrge kvaliteedi ja erakordse jõudluse poolest, võites mainekaid võistlusi, nagu 1949. aastal Le Mansi 24-tunnine sõidu ja 1951. aastal Carrera Panamericana. Ferrari autodest on saanud luksuse sümbol ja paljude entusiastide unistus kogu maailmas. itaalia keel täkk haaras autosõprade kujutlusvõimet.
1960. aastal muutus Ferrari avalikuks ettevõtteks ja 1969. aastal omandas Fiat 50% oma aktsiatest, mis võimaldas edasist arengut. Ettevõte jätkas uuenduste tegemist, tutvustades selliseid mudeleid nagu Dino 206 GT, esimene masstootmises keskmise mootoriga auto.
Enzo Ferrari suri 1988. aastal, kuid tema pärand elab edasi. 1991. aastal tüüri asunud Luca Cordero di Montezemolo juhtimisel suurendas Ferrari oluliselt oma kasumlikkust ja mudelivalikut, parandades samal ajal tulemusi vormel 1-s. Tema valitsemise ajal loodi sellised legendid nagu F50, Enzo ja LaFerrari.
Ferrari on tagasi Ferrari käes
Pärast Montezemolo tagasiastumist 2014. aastal tegi Ferrari läbi mitmeid juhtkonnavahetusi. Sergio Marchionne juhtis ettevõtet IPO ja Fiat Chrysler Automobilesist eraldumise kaudu 2016. aastal. Tema järglane Louis Camilleri ja hiljem Benedetto Vigna jätkasid seda teed, tutvustades plaane esimese täiselektrilise Ferrari mudeli loomiseks. Praegu kuulub Piero Ferrarile 10% aktsiatest, asepresident ja peainsener ning turule on ilmunud kompromissitu, julge ja vapustav Ferrari Cilindri V12. Ferrari ajalugu saab täisringi, a itaalia keel ja ettevõte loob auto – austusavaldus traditsioonidele.
Punane välk rajal
Ferrari ei seisne ainult autodes, vaid ka võidusõiduvaimas. Scuderia Ferrari on vormel 1 vanim ja edukaim meeskond. See on olnud edukas ka sellistel sportautode võidusõitudel nagu Mille Miglia ja Le Mansi 24 tunni sõidud. Pärast viiekümneaastast pausi naasis Ferrari võidukalt kestvussõidusse 2023. aastal, võites Le Mansi.
Ferrari autod on arenenud käsitsi ehitatud esimootoriga V12-st tänapäevaste hübriidmudeliteni, nagu SF90 Stradale. Ettevõte on jäänud sünonüümiks luksusele, täpsele viimistlemisele ja uskumatule jõudlusele, olles püsivuse ja sihikindlusega püütud unistuste ja kirgede sümboliks.
Scuderia Ferrari
Scuderia Ferrari, rahvapärase nimega Gestione Sportiva, on Ferrari motospordi divisjon. Kui Ferrari teenindab kliente ja erameeskondi, siis Scuderia Ferrari vastutab vormel 1 tehasemeeskonna eest. Meeskond debüteeris vormel 1 sarjas 1950. aastal MM-sarja teisel etapil Monaco Grand Prix võistlusel mudeliga Tipo 125 F1. Ferrari on vormel-1 ajaloo kogenuim ja edukaim meeskond. See on võitnud 16 tiitlit konstruktorite arvestuses ja 15 tiitlit sõitjate arvestuses. Hetkel tüüri juures itaalia keel Ferrarit juhib Carlos Sainz Jr. (2021. aastast) ja Charles Leclerc (2019. aastast).
Ferrari tähtsaimad õnnestumised rajal
- 1950. aasta – Scuderia Ferrari debüüt vormel-1 sarjas Monaco Grand Prix’l.
- 1951. aastal – José Froilán Gonzálezi esimene Briti Grand Prix võit.
- 1952-1953 – Alberto Ascari võidab kaks maailmameistritiitlit, võites enamiku hooaja võistlustest.
- 1961. aasta – Ferrari võidab Ferrari 156-ga topeltmeistritiitli.
- 1964. aasta – Järjekordne konstruktorite meistrivõistlus ja võit sõitjate meistrivõistlustel.
- 1975. aastal – Niki Lauda võidab uue Ferrari 312T-ga topeltmeistritiitli.
- 1977. aastal – Ferrari järjekordne kahekordne meistritiitel Niki Laudaga.
- 1979. aastal – Jody Scheckter võidab sõitjate maailmameistritiitli ja Ferrari võidab konstruktorite meistritiitli.
- 2000-2004 – Ferrari domineerimine Michael Schumacheriga, viie järjestikuse sõitjate ja konstruktorite maailmameistritiitli võitmine.
- 2007 – Kimi Räikkönen võidab sõitjate maailmameistritiitli ja Ferrari konstruktorite meistritiitli.
- 2008 – Ferrari kaitses konstruktorite meistritiitlit, Felipe Massa võitles sõitjate meistritiitli eest kuni viimase võistluseni.
- 2023. aasta – Triumf Le Mansi 24 tunni sõidus pärast 50-aastast pausi.
Scuderia Ferrari on rikka ajaloo ja paljude kordaminekutega meeskond. See on aastaid püsinud motospordi tipus, olles eeskujuks teistele meeskondadele. Ferrari on sünonüümiks kirele, uuendusmeele ja tipptaseme poole püüdlemisele võidusõidurajal.
Mida Ferrari sümboliseerib?
Ferrari ajalugu võimaldab meil selle erakordse kaubamärgiga seostada ka teatud funktsioone. Nende autode ostjad ei osta ainult luksuslikke, töökindlaid ja ilusaid autosid. Ferrari on palju enamat. Fragmendid Michael Manni filmist “Le Mans” või “Ferrari” koos Adam Driveriga peaosas näitavad Ferrari ajalugu kui visionääri tee kes püüdles julgelt oma unistusi.
Ferrari sümboliseerib luksust, prestiiži ja erakordset sotsiaalset staatust. Selle kõrged hinnad ja eksklusiivsus muudavad selle kaubamärgi kättesaadavaks ainult neile valitud. See teeb sellest selge märgi edust ja rikkusest. Ferrari kohalolek Hollywoodis ja muusikatööstuses tugevdab veelgi tema mainet eliidi sümbolina. Seda seostatakse glamuuri ja ainulaadse elustiiliga. Ferrari on tehnoloogilise innovatsiooni sünonüüm, nihutades pidevalt autotööstuse piire. See kaubamärk on kuulus täiustatud tehnoloogiate poolest, nagu näiteks oma kummisegud rehvide jaoks, mis parandavad jõudlust rajal. Patenteeritud mootorid tagavad maksimaalse võimsuse, säilitades samal ajal tõhususe. Täiustatud materjalide, nagu süsinikkiud ja titaan, kasutamine tagab sõidukite kerguse ja vastupidavuse. See tähendab suurepärast jõudlust.
Ferrari on ka disaini täiuslikkuse sümbol – luksuslik, rafineeritud interjöör ja elegantne välisilme on kujundatud kõrgeimat mugavust ja esteetikat silmas pidades. Brändi seostatakse selliste väärtustega nagu püüdlus täiuslikkuse poole, innovatsioon, eksklusiivsus ning pidev kirg kiiruse ja võidusõidu vastu. Ferrari on endiselt üks ikoonilisemaid ja ihaldusväärsemaid automarke maailmas.
Jäta kommentaar